Bukurešť 18. novembra (TASR) - Nemecká diskontná sieť Plus, ktorá patrí obchodnej skupine Tengelmann, sa chce v zahraničí vyrovnať svojim najväčším súperom Aldi a Lidl. Výkonný šéf Plusu Michael Hürter v Bukurešti povedal, že cieľom jej vedenia je dosiahnuť, aby jeho sieť v roku 2010 mala najmenej o 1 000 obchodov viac ako teraz. Dodal, že Plus bude ročne investovať 400 až 500 miliónov EUR, v prepočte 15,5 až 16,55 miliardy SKK, aby sa počet predajní zvýšil zo súčasných 4 025 na 5 200 v cieľovom roku.
Plus sa bude orientovať hlavne na Balkán. Hürterova návšteva v Rumunsku súvisela práve s odštartovaním výstavby prvých 11 predajní tejto siete. Do začiatku roku 2010 by ich tam mali byť najmenej 120. Plus od marca budúceho roku začne investovať aj v Grécku.
Aldi sa venuje podnikaniu v západnej Európe a Lidl investuje hlavne v krajinách strednej a východnej Európy. Lidl je však prítomný už v Grécku, Chorvátsku a Slovinsku. Ťažiskovým regiónom podnikania Plus by sa okrem Rumunska malo stať aj Bulharsko a Grécko. Cieľom vedenia Plus je, aby sa podiel zahraničných filiálok na tržbách siete zvýšil zo súčasných 25 na 40 %. Hürter predpokladá, že Plus dosiahne tento rok obrat 9,7 miliardy EUR a z toho v Nemecku 6,9 miliardy EUR.
Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.