Značka Škoda si posilnila pozíciu lídra v strednej a východnej Európe

Bratislava 13. novembra (TASR) - Značka Škoda si v 3. štvrťroku 2005 posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a východnej Európe (SVE). Jej Škoda Fabia ...

Bratislava 13. novembra (TASR) - Značka Škoda si v 3. štvrťroku 2005 posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a východnej Európe (SVE). Jej Škoda Fabia bola podľa analýzy spoločnosti Jato Dynamics najpredávanejším autom v regióne v treťom kvartáli, za ňou nasledovala Dacia Logan a nová Škoda Octavia. Kategória terénnych vozidiel zaznamenala v SVE za júl až september najvyšší, 45,7-% nárast predaja.

Predaj Škody vzrástol v sledovanom období medziročne o 5,7 % a s trhovým podielom 15,7 % si posilnila pozíciu lídra na regionálnom trhu. Dobrý predaj nového Loganu a následné zvýšenie tržieb o 32,1 % oproti 3. štvrťroku 2004 pomohli Dacii udržať sa v druhej pozícii. Do rebríčka top 5 značiek v regióne sa v júli až septembri dostali ešte Renault, Volkswagen, ktorého predaj vzrástol o 13,7 %, a Opel. Hoci najpredávanejším modelom bola Škoda Fabia, najvyšší medziročný nárast na trhu zaznamenala Dacia Logan, nasledovaná Fabiou, Octaviou, Astrou a Renaultom Mégane.

Podľa údajov JATO Dynamics predaj v regióne za prvých 9 mesiacov tohto roka klesol medziročne o 0,85 % na 725 776 predaných áut. Väčšina trhov v regióne však v 3. štvrťroku mohutnela, čo vyústilo do 6-% medziročného rastu predaja v regióne za júl až september. Slovenský trh bol jedným z tých, kde sa počet registrácií nových áut v 3. štvrťroku znížil, a to o 3,3 %, predaj za prvých 9 mesiacov roka zostal nezmenený. Poliaci radšej dovážali použité vozidlá zo západnej Európy, čo vyústilo do zníženia počtu nových predaných áut za júl až september na najväčšom trhu v regióne oproti rovnakému obdobiu vlani o 12,9 %. Za prvých 9 mesiacov 2005 tento pokles dosiahol 71 358 áut alebo 27,9 %. Obzvlášť silnej expanzii sa teší Lotyšsko, kde trh za 3. štvrťrok vzrástol o 63,4 % a za prvých 9 mesiacov o 46,7 %. S počtom predaných nových áut za január až september 157 389, čo predstavuje rast o 60,1 %, sa druhým najväčším trhom v regióne stalo Rumunsko.

Najväčšej pozitívnej percentuálnej zmene predaja sa tešil segment terénnych vozidiel, nič to však nemení na fakte, že v regióne má podľa celkového počtu predaných nových áut prvenstvo segment malých áut s 271 936 predanými kusmi v prvých 9 mesiacoch. V 3. štvrťroku sa v uvedenom segmente najviac predávala Škoda Fabia, nová Suzuki Swift a Peugeot 206. Na predaj úžitkových a mestských áut i naďalej negatívne pôsobila zmena trendov na najväčších trhoch v regióne. Poľskí spotrebitelia sa preorientovali na kúpu ojazdených vozidiel a Rumuni a Maďari začali kupovať väčšie modely od miestnych výrobcov, ako Daciu Logan alebo Suzuki Swift. Nižšia stredná trieda zvýšila svoj podiel na trhu o 5,5 % na 30,7 %, keď jej predaj za prvých deväť mesiacov vzrástol o 20,5 % na 222 161 predaných vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 375
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 723
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 654
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 142
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 073
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 537
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 384
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Španielsko zažíva turistický boom. Útoky ho ohroziť nemusia

Krajinu vlani navštívilo 75 miliónov turistov.

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.