SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Značka Škoda si posilnila pozíciu lídra v strednej a východnej Európe

Bratislava 13. novembra (TASR) - Značka Škoda si v 3. štvrťroku 2005 posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a východnej Európe (SVE). Jej Škoda Fabia ...

Bratislava 13. novembra (TASR) - Značka Škoda si v 3. štvrťroku 2005 posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a východnej Európe (SVE). Jej Škoda Fabia bola podľa analýzy spoločnosti Jato Dynamics najpredávanejším autom v regióne v treťom kvartáli, za ňou nasledovala Dacia Logan a nová Škoda Octavia. Kategória terénnych vozidiel zaznamenala v SVE za júl až september najvyšší, 45,7-% nárast predaja.

Predaj Škody vzrástol v sledovanom období medziročne o 5,7 % a s trhovým podielom 15,7 % si posilnila pozíciu lídra na regionálnom trhu. Dobrý predaj nového Loganu a následné zvýšenie tržieb o 32,1 % oproti 3. štvrťroku 2004 pomohli Dacii udržať sa v druhej pozícii. Do rebríčka top 5 značiek v regióne sa v júli až septembri dostali ešte Renault, Volkswagen, ktorého predaj vzrástol o 13,7 %, a Opel. Hoci najpredávanejším modelom bola Škoda Fabia, najvyšší medziročný nárast na trhu zaznamenala Dacia Logan, nasledovaná Fabiou, Octaviou, Astrou a Renaultom Mégane.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa údajov JATO Dynamics predaj v regióne za prvých 9 mesiacov tohto roka klesol medziročne o 0,85 % na 725 776 predaných áut. Väčšina trhov v regióne však v 3. štvrťroku mohutnela, čo vyústilo do 6-% medziročného rastu predaja v regióne za júl až september. Slovenský trh bol jedným z tých, kde sa počet registrácií nových áut v 3. štvrťroku znížil, a to o 3,3 %, predaj za prvých 9 mesiacov roka zostal nezmenený. Poliaci radšej dovážali použité vozidlá zo západnej Európy, čo vyústilo do zníženia počtu nových predaných áut za júl až september na najväčšom trhu v regióne oproti rovnakému obdobiu vlani o 12,9 %. Za prvých 9 mesiacov 2005 tento pokles dosiahol 71 358 áut alebo 27,9 %. Obzvlášť silnej expanzii sa teší Lotyšsko, kde trh za 3. štvrťrok vzrástol o 63,4 % a za prvých 9 mesiacov o 46,7 %. S počtom predaných nových áut za január až september 157 389, čo predstavuje rast o 60,1 %, sa druhým najväčším trhom v regióne stalo Rumunsko.

Skryť Vypnúť reklamu

Najväčšej pozitívnej percentuálnej zmene predaja sa tešil segment terénnych vozidiel, nič to však nemení na fakte, že v regióne má podľa celkového počtu predaných nových áut prvenstvo segment malých áut s 271 936 predanými kusmi v prvých 9 mesiacoch. V 3. štvrťroku sa v uvedenom segmente najviac predávala Škoda Fabia, nová Suzuki Swift a Peugeot 206. Na predaj úžitkových a mestských áut i naďalej negatívne pôsobila zmena trendov na najväčších trhoch v regióne. Poľskí spotrebitelia sa preorientovali na kúpu ojazdených vozidiel a Rumuni a Maďari začali kupovať väčšie modely od miestnych výrobcov, ako Daciu Logan alebo Suzuki Swift. Nižšia stredná trieda zvýšila svoj podiel na trhu o 5,5 % na 30,7 %, keď jej predaj za prvých deväť mesiacov vzrástol o 20,5 % na 222 161 predaných vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 218
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 974
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 251
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 105
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 742
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 374
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 296
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

6 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

4 h

Neprehliadnite tiež

Podľa analytikov dôjde v roku 2021 k oživeniu slovenskej ekonomiky.

2 h

Spoje ovplyvňuje zlá epidemiologická situácia.

5 h
Minister dopravy Andrej Doležal.

Do zoznamu by mali patriť napríklad železnice či pošta.

7 h
Robert Fico.

Fico hovorí o korupcii a konflikte záujmov.

7 h