ZMENA CIEN BUDE MOŽNÁ LEN VTEDY, AK ZHOTOVITEĽ NEUKONČÍ VŠETKY PRÁCE V DOHODNUTOM TERMÍNE, A TO Z DÔVODOV NA STRANE OBSTARÁVATEĽA

Diaľnice aj rýchlostné cesty sa budú stavať za pevné ceny

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na ...

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na strane obstarávateľa. V takom prípade sa môže cena v dôsledku zvýšenia cien vstupov upraviť podľa metodiky FIDIC 1999, avšak len za obdobie od pôvodne dohodnutého termínu ukončenia stavby do nového termínu dokončenia. Obstarávateľom pritom môže byť Národná diaľničná spoločnosť alebo Slovenská správa ciest, ktoré patria pod rezort dopravy. Vyplýva to z materiálu o pravidlách pri určovaní jednotkových sadzieb a cien pri výstavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ktorý v stredu schválila vláda.

Ceny stavieb sa tak pri zmene nákladov nebudú môcť meniť počas celého trvania výstavby a na túto skutočnosť potom musia obstarávatelia upozorniť uchádzačov v súťažných podkladoch. Podľa schváleného materiálu môže obstarávateľ vyhlásiť verejné obstarávanie až po získaní právoplatného stavebného povolenia a potvrdenia od rezortu dopravy o tom, že finančné zdroje sú zabezpečené v súlade s predpokladaným harmonogramom prác a rozpočtom verejnej správy. Pri výbere zhotoviteľa stavby musí obstarávateľ zároveň vychádzať z ceny určenej štátnou expertízou a zároveň bude povinný preskúmať možnosť rozdelenia stavby na samostatné časti, a tieto následne obstarávať samostatne.

Súčasné ekonomické a legislatívne prostredie Slovenska je podľa ministerstva dopravy dostatočne stabilné na to, aby zhotoviteľ na seba mohol prevziať riziko pevných jednotkových sadzieb a cien. Podľa programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2013 pritom ministerstvo očakáva, že najčastejšie lehoty výstavby novozačínajúcich stavieb sa budú pohybovať medzi 24 až 36 mesiacmi, v niektorých prípadoch pôjde aj o stavby s lehotou výstavby dlhšou ako 40 mesiacov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 405
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 840
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 737
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 975
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 963
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 673
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 132
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 013
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 680
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 340

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop