ZMENA CIEN BUDE MOŽNÁ LEN VTEDY, AK ZHOTOVITEĽ NEUKONČÍ VŠETKY PRÁCE V DOHODNUTOM TERMÍNE, A TO Z DÔVODOV NA STRANE OBSTARÁVATEĽA

Diaľnice aj rýchlostné cesty sa budú stavať za pevné ceny

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na ...

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na strane obstarávateľa. V takom prípade sa môže cena v dôsledku zvýšenia cien vstupov upraviť podľa metodiky FIDIC 1999, avšak len za obdobie od pôvodne dohodnutého termínu ukončenia stavby do nového termínu dokončenia. Obstarávateľom pritom môže byť Národná diaľničná spoločnosť alebo Slovenská správa ciest, ktoré patria pod rezort dopravy. Vyplýva to z materiálu o pravidlách pri určovaní jednotkových sadzieb a cien pri výstavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ktorý v stredu schválila vláda.

Ceny stavieb sa tak pri zmene nákladov nebudú môcť meniť počas celého trvania výstavby a na túto skutočnosť potom musia obstarávatelia upozorniť uchádzačov v súťažných podkladoch. Podľa schváleného materiálu môže obstarávateľ vyhlásiť verejné obstarávanie až po získaní právoplatného stavebného povolenia a potvrdenia od rezortu dopravy o tom, že finančné zdroje sú zabezpečené v súlade s predpokladaným harmonogramom prác a rozpočtom verejnej správy. Pri výbere zhotoviteľa stavby musí obstarávateľ zároveň vychádzať z ceny určenej štátnou expertízou a zároveň bude povinný preskúmať možnosť rozdelenia stavby na samostatné časti, a tieto následne obstarávať samostatne.

Súčasné ekonomické a legislatívne prostredie Slovenska je podľa ministerstva dopravy dostatočne stabilné na to, aby zhotoviteľ na seba mohol prevziať riziko pevných jednotkových sadzieb a cien. Podľa programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2013 pritom ministerstvo očakáva, že najčastejšie lehoty výstavby novozačínajúcich stavieb sa budú pohybovať medzi 24 až 36 mesiacmi, v niektorých prípadoch pôjde aj o stavby s lehotou výstavby dlhšou ako 40 mesiacov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.