BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Sociálna poisťovňa (SP) podľa Asociácie dôchodkových správcovských spoločnosti (DSS) ešte nezaslala približne každý desiaty príspevok na dôchodkové sporenie. Ako v stredu uviedol výkonný riaditeľ Credit Suisse Life & Pensions, a.s. (CSLP) na Slovensku Dušan Doliak, omeškanie platieb zo SP do jednotlivých DSS sa tak môže pohybovať medzi 40 až 60 dňami. "Veľmi často si to klienti potom vysvetľujú tak, že DSS zadržiavajú peniaze," povedal. Správcovské spoločnosti však podľa neho pripíšu prostriedky na účet klienta v rovnaký deň, ako ich dostanú zo SP. Predseda predstavenstva Allianz-Slovenskej dôchodkovej správcovskej spoločnosti, a.s. Jozef Paška uviedol, že asociácia bude kvôli meškajúcim príspevkom iniciovať zmenu zákona tak, aby ten, kto zapríčiní omeškanie, bol povinný zaplatiť sporiteľovi úrok z omeškania.
Problémy podľa asociácie DSS vznikajú najmä v Sociálnej poisťovni pri párovaní údajov o výške poistného v elektronicky zaslaných výkazoch s reálne zaplatenou sumou poistného, ktorú zamestnávateľ odviedol na účet SP. Znásobujú sa podľa asociácie v prípade, ak suma poistného vo výkaze poistného nekorešponduje so sumou poukázanou na účet SP. Podľa informácií asociácie je úspešnosť takéhoto párovania veľmi nízka a následná náprava trvá zo strany SP aj niekoľko mesiacov. Podpredseda predstavenstva asociácie a finančný riaditeľ CSLP Peter Socha preto vyjadril tiež obavy, ako poisťovňa od budúceho roka zvládne proces prestupov klientov medzi jednotlivými DSS.