Noví operátori si pochvaľujú rozbeh biznisu

BRATISLAVA - Záujem bytových zákazníkov o služby pevných liniek alternatívnych operátorov predstihol ich očakávania. Nárast nových používateľov dosahuje v tomto období u niektorých operátorov okolo päťsto zmlúv týždenne. "Na ten pravý rozvoj však alternat

ívny biznis ešte len čaká," myslí si výkonný riaditeľ firmy eTel Slovensko Juraj Taptič. Spoločnosti sa pritom podarilo za ostatné dva mesiace získať tisícku nových zákazníkov, z ktorých približne každý druhý predstavuje súkromnú domácnosť. Približne rovnaký počet zmlúv sa podarilo za tento čas získať aj Amtelu.

Viac sa darí Slovanetu, ktorého hlasové služby už využíva tritisíc používateľov. Slovanet, podobne ako Nextra, získava zákazníkov hlasových služieb najmä medzi svojimi používateľmi internetu. Na rozdiel od Slovanetu však Nextra umožnila telefonovať všetkým svojim zákazníkom, ktorí využívajú ISDN alebo vytáčané dial-up pripojenie k internetu. Päticu alternatívnych operátorov uzatvára Dial Telecom, ktorého hlasové služby využíva viac ako 4700 zákazníkov. Odhady operátora boli pritom päťtisíc účastníkov na konci roka.

Konkurenti Slovak Telecomu lákajú zákazníkov výhodnejšími tarifami a volacími programami, pri ktorých nevyžadujú mesačný paušál či minimálne hovorné. Viditeľnejšiu úsporu však dosiahnu používatelia až pri väčšom objeme pretelefonovaných minút. Okrem nižších cien niektorých typov hovorov je pre niektorých zákazníkov dôvodom na odchod od telekomu k alternatívnym operátorom aj ich negatívny postoj k majoritnému operátorovi.

Nováčikovia na trhu domácich pevných liniek si sľubujú vyšší rast počtu zákazníkov aj od zrušenia používania volacieho kódu pri každom telefonáte. V súčasnosti síce existujú zariadenia, ktoré kód zadávajú automaticky, no ich kúpa sa vypláca len zákazníkom, ktorí veľa telefonujú. "Skúsenosti z vyspelejších trhov ukazujú, že až zavedenie voľby poskytovateľa prednastavením prinieslo výrazný rozvoj predaja alternatívnych služieb," tvrdí J. Taptič. Rozhodnutie Telekomunikačného úradu v tomto smere, ktoré príde do praxe v prvý deň budúceho roka, by tak mohlo naštartovaný biznis alternatívnych operátorov ešte viac rozbehnúť.

Porovnanie cien pri pevných linkách

Amtel* Dial eTel Nextra Slovanet Slovak
Telecom
  Home Basic Dial 1055 1001 Doma Nextra hlas 333 Ušetrite Pohoda
Volací kód 1059 1055 1001 1016 1010 -
Mesačný poplatok/Minimálne hovorné 119 238 333 299
Prevádzka Silná Slabá Silná Slabá Silná Slabá Silná Slabá Silná Slabá Silná Slabá
Miestne hovory 2,14 1,31 2,20 1,18 2,26 1,31 2,14 1,67 2,14 1,19 2,26 1,19
Medzimestské hovory 3,45 1,31 2,86 1,18 2,74 1,67 2,38 2,02 2,14 1,19 4,64 1,19
Hovory do mobilných sietí** 8,21 5,95 7,02 5,68 7,62 5,95 7,02 5,83 7,02 5,95 8,21 5,83
Hovory do zahraničia zóna 1 3,45 3,45 3,19 3,19 3,45 3,45 2,86 2,86 2,86 2,86 4,64 4,64
Hovory do zahraničia zóna 2 3,45 3,45 3,47 3,47 3,45 3,45 2,86 2,86 3,09 3,09 4,64 4,64
Hovory do zahr. mobilných sietí 13,45 13,45 12,02 12,02 11,78 11,78 10,59 10,59 11,31 11,31 14,16 14,16

* Ceny sú akciové a platia len do 31. 12. 2005

** Pri volaní u Amtelu s neodosielaním telefónneho čísla je cena v silnej prevádzke 7,02 Sk a 5,83 Sk v slabej.

Silná prevádzka je u Amtelu v čase od 9:00 do 17:00, u Dial Telecom v čase od 8:00 do 23:00 a u ostatných v čase od 7:00 do 19:00

Zóna 1: Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Rakúsko

Zóna 2: väčšina európskych krajín, Rusko, Spojené štáty americké

Ceny sú uvedené s DPH. Zdroj: Cenníky operátorov

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 960
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 271
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 153
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 827
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 244
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 542
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 485
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 378
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 237
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 786

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

SVET

Minúta po minúte: Choďte a voľte, vyzval nemecký prezident

Schulz už odovzdal hlas, Merkelová pôjde k urnám poobede.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.