Volkswagen zaplatí na odstupnom každému zamestnancovi v priemere 60 000 EUR

Wolfsburg 4. novembra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) chce podľa informácií odborov pri plánovanej redukcii pracovných miest každému prepustenému ...

Wolfsburg 4. novembra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) chce podľa informácií odborov pri plánovanej redukcii pracovných miest každému prepustenému zamestnancovi zaplatiť odstupné v priemere 60 000 EUR, čo je v prepočte asi 2,33 milióna SKK.

Koľko miest sa má v nadchádzajúcich rokoch zrušiť, zatiaľ koncern nezverejnil. Do roku 2008 údajne pôjde o 10 000 pracovných pozícií. Tým sa škrtne takmer desatina pracovných miest v západonemeckých závodoch, z toho takmer polovica vo Wolfsburgu. Čisto matematicky tak Volkswagen čaká v nadchádzajúcich rokoch zaťaženie vo výške 600 miliónov EUR.

Noviny Financial Times Deutschland dnes s odvolaním sa na zdroj vo VW uviedli, že náklady na odbúranie pracovných miest by mali byť v prípade nemeckej automobilky nižšie ako v prípade firmy DaimlerChrysler. Nemecko-americký výrobca plánuje zrušiť 8 500 miest, čo ho vyjde na 950 miliónov EUR.

Podľa vyjadrenia finančného šéfa VW Hansa Dietera Pötscha automobilka už začína s prvou fázou plánovaného znižovania pracovných miest. VW má v súčasnosti veľké nadbytočné kapacity a problémy s odbytom, a to hlavne v USA a Číne. Predovšetkým vďaka úspornému programu sa zisk v uplynulom štvrťroku znova výrazne zvýšil.

Staršie informácie z kruhov automobilového priemyslu uvádzali, že koncern VW chce v nadchádzajúcich troch až štyroch rokoch ušetriť 10 miliárd EUR. Tým sa má do konca roku 2008 zlepšiť hospodársky výsledok celého koncernu pred zdanením o 4 miliardy EUR.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.