Viedeň/Bratislava 2. novembra (TASR) - V privatizačnom procese letísk Bratislava a Košice sa ako čoraz jasnejší neoficiálny favorit rysuje konzorcium TwoOne. Možnosť víťazstva viedenského letiska a jeho spojencov podľa rakúskeho denníka Die Presse vyvoláva čoraz silnejší odpor konkurentov, ale aj časti médií.
Denník uvádza argumenty pre spojenie letísk Viedeň a Bratislava, ale aj stanoviská odporcov tohto riešenia. Avšak aj odporcovia scelenia priestoru Viedeň-Bratislava pre podnikanie v leteckej doprave uznávajú, že možnosti ďalšieho rozvoja oboch letísk sú enormné. Do roku 2015 by mohli obslúžiť až 30 miliónov cestujúcich. Bude to o 100 % viac ako v súčasnosti obsluhuje letisko Wien-Schwechat.
Denník uvádza, že zdržanie privatizácie spoločnosti Cargo možno súvisí so strachom, ktorý sa mohol objaviť v slovenskej vláde z veľmi silnej rakúskej dominancie. Po získaní väčšinového podielu rakúskej leteckej spoločnosti AUA v spoločnosti Slovak Airlines mohli by sa dostať do rúk Rakúšanov aj letiská Bratislava a Košice, ako aj železničná spoločnosť Cargo.
Avšak Rakúšania sa predsa len presadili v inom privatizačnom projekte. Dcéra Volksbank Immoconsult kúpila za 37 miliónov EUR, v prepočte 1,443 miliardy SKK, 88-hektárový areál športového letiska vo Vajnoroch. Na tejto ploche za 700 miliónov EUR vznikne v nasledujúcich rokoch nová časť hlavného mesta Slovenska.