VZNIK ÚRADU POSUNIE VPRED PRIVATIZÁCIU ZSSK CARGO, KEĎŽE NASTAVÍ PRAVIDLÁ REGULÁCIE V OBLASTI CIEN ZA POUŽITIE ŽELEZNIČNEJ DOPRAVNEJ CESTY

Vznikol Úrad pre reguláciu železničnej dopravy

BRATISLAVA 1. novembra (SITA) - V utorok, 1. novembra 2005, vznikol Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD) a nahradil tak Štátny dráhový úrad, ktorý zanikol ku koncu októbra tohto roka. Pôvodne ...

BRATISLAVA 1. novembra (SITA) - V utorok, 1. novembra 2005, vznikol Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD) a nahradil tak Štátny dráhový úrad, ktorý zanikol ku koncu októbra tohto roka. Pôvodne mal úrad vzniknúť od 1. januára 2006. Podľa poslancov však skorší vznik úradu vytvorí podmienky pre konštituovanie úradu a jeho dobudovanie najmä v personálnej a materiálnej oblasti tak, aby mohol vykonávať svoju činnosť od začiatku budúceho roka. Vznik Úradu pre reguláciu železničnej dopravy zároveň posunie vpred aj privatizáciu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., keďže nastaví pravidlá regulácie v oblasti cien za použitie železničnej dopravnej cesty. Predsedom novozriadeného úradu sa stal Peter Vrátny.

Neexistencia Úradu pre reguláciu železničnej dopravy a potrebných regulačných pravidiel spôsobila predĺženie aktuálneho privatizačného procesu ZSSK Cargo. Podľa pôvodného predpokladu mal byť víťaz tendra známy do konca tohto roka, pre neexistujúcu reguláciu sa však presunie až na prvé mesiace budúceho roka. Podľa vedúceho služobného úradu ministerstva dopravy Vladimíra Drozdu by totiž mali všetci investori predkladať svoje záväzné ponuky až na základe platnej regulácie, ktorej štruktúra by mala byť férová. "Pri chýbajúcej platnej regulácii by mohli potenciálni investori riziko jej neexistencie premietnuť do ceny. Ponúkli by tak nižšie ceny, ako sa očakáva," zdôraznil Drozda. Ako ďalej doplnil hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška, osem záujemcov o ZSSK Cargo z užšieho zoznamu môžu svoje záväzné ponuky predkladať do 20. januára tohto roka. Rezort dopravy pritom očakáva privatizačný výnos vo výške 15 mld. Sk až 20 mld. Sk, ktorý by sa mal použiť na priame alebo nepriame oddlženie Železníc Slovenskej republiky.

Okrem regulácie cien za používanie dopravnej cesty bude novovzniknutý úrad regulovať aj ceny vo vnútroštátnej osobnej železničnej doprave či bezpečnosť. Zabezpečovať bude aj nediskriminačné zaobchádzanie prevádzkovateľa dráhy so žiadateľmi o prístup na dopravnú cestu, výmenu informácií s regulačnými úradmi iných štátov či úlohy spojené s interoperabilitou európskeho železničného systému.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 336
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 059
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 159
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 012
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop