Viedenské letisko: Nebojte sa monopolu

BRATISLAVA - Viedenské letisko, ktoré je spolu s partnermi v konzorciu TwoOne jedným z piatich kandidátov na privatizáciu bratislavského letiska M. R. Štefánika, odmieta úvahy o tom, že by jeho víťazstvo v tendri utlmilo konkurenčný boj. Podľa šéfa vieden

ského letiska Herberta Kaufmanna, ktorý včera predstavoval privatizačný plán konzorcia, takýto problém vôbec neexistuje, napriek tomu, že Viedeň a Bratislava ležia blízko seba.

"Z nášho pohľadu ide o projekt, na ktorom môžu obe letiská získať. Rozvoj bratislavského letiska je očividný, ale v spolupráci s nami porastie rýchlejšie," povedal Kaufmann.

Podľa Kaufmanna by obe letiská mohli v roku 2015 prepraviť spolu 30 miliónov cestujúcich. Tento rok pripadne na Viedeň okolo 15 miliónov a na Bratislavu zhruba milión pasažierov. Jozef Oravkin zo spoločnosti Penta, ktorá je okrem viedenského letiska a rakúskej Reiffeisen Zentralbank v konzorciu, dodal, že na dosiahnutie tohto cieľa predpokladajú "mnohomiliardové" investície. Konzorcium plánuje vybudovať aj ďalšiu pristávaciu dráhu, zatiaľ sa však nerozhodlo, či v Bratislave alebo vo Viedni.

Odporcovia spojenia Bratislavy so Schwechatom, medzi ktorými sú aj konkurenti viedenského letiska v privatizácii, sa obávajú obmedzenia konkurencie po prípadnom spojení oboch letísk. "Viedeň patrí medzi najdrahšie letiská v Európe, nebol by žiadny tlak na znižovanie cien a tie by sa premietli do cien leteniek," povedal hovorca finančnej skupiny J&T Maroš Sýkora, ktorá vstupuje do tendra so Španielmi a Britmi.

Podobne argumentujú aj ďalší účastníci tendra. Zástupkyňa konzorcia ISAP Corinne Namblard-Boverot pre TA3 spomenula zámer napadnúť spojenie Viedne a Bratislavy na Protimonopolnom úrade. "Určite naň dáme podnet. Ubezpečujem vás, že sa budeme vedieť o tento projekt pobiť."

Privatizačné priority si štát nedávno stanovil kritériami privatizácie. Najvýznamnejším bude kúpna cena za 66 percent akcií. Za ňu bude môcť záujemca získať 70 bodov. Polovica peňazí pôjde priamo do štátnej pokladnice, polovicu sa zaviaže vložiť do bratislavského letiska. Podnikateľský plán zaváži dvadsiatimi bodmi, účasť a výhra v privatizácii Košíc bude znamenať 5 + 5 bodov.

(ip)

Záujemcovia o privatizáciu letísk

* Konzorcium Abertis (Španielsko), TBI (Veľká Británia), a skupiny J&T (Slovensko)

* Konzorcium TwoOne: Flughafen Wien (Rakúsko), Raiffeisen Zentralbank (Rakúsko), Penta Group (Slovensko)

* Konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP): Köln-Bonn Airport (Nemecko), Galaxy (infraštrukturálny fond), SNC-Lavalin International (Kanada), Airport Consulting Vienna (Rakúsko)

* TAV - Tepe Akfen Ventures (Turecko)

* Vinci Concessions, Vinci Airports (Francúzsko), Away (Rakúsko)

Zdroj: MH SR

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 655
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 559
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 105
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 450
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 896
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 632
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 279
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 923
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop