O kúpe osobného auta v priebehu najbližšieho roka uvažuje každý ôsmy Slovák

Bratislava 24. októbra (TASR) - V priebehu najbližšieho roka plánuje kúpu osobného auta každý ôsmy Slovák, t. j. 12,6 %. O kúpe auta zatiaľ vôbec neuvažuje ...

Bratislava 24. októbra (TASR) - V priebehu najbližšieho roka plánuje kúpu osobného auta každý ôsmy Slovák, t. j. 12,6 %. O kúpe auta zatiaľ vôbec neuvažuje 86,3 % ľudí. Len necelé 1 % opýtaných sa nevie rozhodnúť.

Vyplýva to z výsledkov voľnopredajnej štúdie "TNS Car Tracking", ktorá bola zameraná na spontánnu znalosť auto reklám a na plánovanú kúpu auta v priebehu 1 roka. Prieskum realizovala spoločnosť TNS SK v auguste a septembri 2005 na reprezentatívnej vzorke 1 049 respondentov.

Z výsledkov ďalej vyplýva, že o kúpe auta uvažujú najmä ľudia vo veku 18 až 29 rokov, respondenti so stredoškolským vzdelaním s maturitou a obyvatelia Trenčianskeho, Bratislavského a Trnavského kraja. Naopak, kúpu auta nemajú v pláne ľudia starších vekových kategórií, teda 50- a viacroční.

Z tých respondentov, ktorí si v priebehu jedného roka plánujú kúpiť osobný automobil, takmer 70 % uvažuje o značke Škoda. S odstupom nasleduje značka Volkswagen, ktorú uviedol každý piaty opýtaný, a Peugeot, nad ktorým uvažuje 16 % Slovákov. Ďalšími značkami, o ktoré respondenti prejavili záujem, sú Renault (7,6 %), Opel (6,1 %) a Fiat (5,3 %). Ostatné značky osobných automobilov uviedlo menej ako 3 % respondentov

Voľnopredajná štúdia "TNS Car Tracking" sa realizovala v rámci omnibusového výskumu prostredníctvom osobných rozhovorov vyškolenými anketármi siete TNS SK, s. r. o. Zber dát sa uskutočnil v auguste a septembri 2005 na výskumnej vzorke, ktorej štruktúra bola reprezentatívna pre obyvateľstvo SR nad 15 rokov, vzhľadom na pohlavie, vek, vzdelanie, veľkosť sídla a kraj.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií. Poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 1 200 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc., a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 433
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 880
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 665
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 475
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 089
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 776
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 624
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 168
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.