TENDER NA DODÁVATEĽA SYSTÉMU ELEKTRONICKÉHO VÝBERU MÝTA BY CHCELA NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ VYHLÁSIŤ V NOVEMBRI 2005, VÍŤAZ BY MAL BYŤ ZNÁMY V MARCI BUDÚCEHO ROKA

V súťaži na mýtny systém očakáva MDPT zhruba šesť záujemcov

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - Riaditeľ sekcie dopravnej infraštruktúry na ministerstve dopravy Peter Barek očakáva, že do tendra na dodávateľa elektronického výberu mýta v SR sa prihlási zhruba šesť ...

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - Riaditeľ sekcie dopravnej infraštruktúry na ministerstve dopravy Peter Barek očakáva, že do tendra na dodávateľa elektronického výberu mýta v SR sa prihlási zhruba šesť záujemcov. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol, vychádza pritom z doterajších kontaktov s potenciálnymi uchádzačmi, ktorých však nekonkretizoval, ako aj zo situácie v ČR. Agentúre SITA v minulosti svoj záujem zúčastniť sa tendra potvrdil Siemens, s.r.o. Bratislava, nemecký Toll Collect, GmbH, rakúska spoločnosť Kapsch TrafficCom, AG a švajčiarsko-slovenské konzorcium Ascom/Fela/Tesla Stropkov/Elektrovod Holding.

Výberové konanie na dodávateľa by sa malo podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) Dušana Faktora začať reálne v novembri tohto roka. "Nebojíme sa začať konanie aj okamžite. Chceme však predísť problémom, aké sa vyskytli v tejto súvislosti v ČR, kde tender začal pred schválením zákona," uviedol v piatok na odbornom seminári k elektronickému mýtu v SR Dušan Faktor. NDS preto nechce vyhlásiť súťaž pred schválením slovenského zákona o mýte, ktorý už prešiel pripomienkovým konaním. "Dobré by bolo, keby zákon prešiel aspoň prvým čítaním, záujemcovia o výberové konanie by tak mali jasne definované podmienky tendra," vysvetlil Faktor. Dodal, že dodávateľa by NDS chcela vybrať v marci budúceho roka.

Ako na seminári informoval minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič, v súčasnosti sa v zákone riešia niektoré rozporuplné podmienky. Jednou z nich je napríklad to, či sa elektronické mýto bude vzťahovať len na diaľnice, alebo aj cesty I. triedy, čo sa preferuje v súčasnom návrhu. "Je to podľa mňa spravodlivejšie, lebo ak by sa spoplatňovali len diaľnice, doprava by sa odkláňala na súbežné cesty I. triedy a systém by tak nebol efektívny," povedal Barek. Nedoriešená je aj výška výberu mýta či pokuta za nedodržanie termínov tendra zhotoviteľom.

Podľa Prokopoviča ministerstvo dopravy hľadá dodávateľa komplexného riešenia výberu elektronického mýta. Ktorý systém je najlepší pre SR, sa však podľa Bareka určiť nedá. "Myslím si, že časom bude systém musieť obsahovať aj prvky mikrovlnného, aj prvky satelitného systému," dodal Barek. Mýto budú platiť nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony. "Aj keď sa termíny začatia výberového konania a výberu dodávateľa presunú na neskôr, začatie skúšobnej prevádzky v lete 2006 sa dá reálne stihnúť a taktiež aj ostrá prevádzka od januára 2007," dodal Barek. Od roku 2010 by sa malo mýto vzťahovať aj na osobné autá. Od zavedenia elektronického mýta si ministerstvo sľubuje rapídne zvýšenie príjmov.



Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  3. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  4. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  5. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  6. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  7. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  8. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  9. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  10. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 844
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 709
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 945
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 504
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 857
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 312
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 110
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 625
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 845
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 717

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

DOMOV

Štúdia spochybňuje liek na cukrovku dovezený z Kuby

Najdôležitejšími výhradami sú nevýrazná účinnosť a otázna bezpečnosť.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

Neprehliadnite tiež

Generali preveruje vyše desať krajín, z ktorých sa môže úplne stiahnuť

Medzi strategické ciele poisťovne je rast v Ázii.

Orange zaznamenal vlani nárast tržieb aj zisku

Čistý zisk skupiny Orange vlani vzrástol o približne desatinu.

Barclays sa vlani vrátila k zisku

Banka sa postupne zbavuje prevádzok, ktoré nie sú "jadrom" jej podnikania.

Tesla pred koncom roka skončila v strate

Za celý minulý rok skončila firma v strate takmer 675 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop