TENDER NA DODÁVATEĽA SYSTÉMU ELEKTRONICKÉHO VÝBERU MÝTA BY CHCELA NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ VYHLÁSIŤ V NOVEMBRI 2005, VÍŤAZ BY MAL BYŤ ZNÁMY V MARCI BUDÚCEHO ROKA

V súťaži na mýtny systém očakáva MDPT zhruba šesť záujemcov

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - Riaditeľ sekcie dopravnej infraštruktúry na ministerstve dopravy Peter Barek očakáva, že do tendra na dodávateľa elektronického výberu mýta v SR sa prihlási zhruba šesť ...

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - Riaditeľ sekcie dopravnej infraštruktúry na ministerstve dopravy Peter Barek očakáva, že do tendra na dodávateľa elektronického výberu mýta v SR sa prihlási zhruba šesť záujemcov. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol, vychádza pritom z doterajších kontaktov s potenciálnymi uchádzačmi, ktorých však nekonkretizoval, ako aj zo situácie v ČR. Agentúre SITA v minulosti svoj záujem zúčastniť sa tendra potvrdil Siemens, s.r.o. Bratislava, nemecký Toll Collect, GmbH, rakúska spoločnosť Kapsch TrafficCom, AG a švajčiarsko-slovenské konzorcium Ascom/Fela/Tesla Stropkov/Elektrovod Holding.

Výberové konanie na dodávateľa by sa malo podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) Dušana Faktora začať reálne v novembri tohto roka. "Nebojíme sa začať konanie aj okamžite. Chceme však predísť problémom, aké sa vyskytli v tejto súvislosti v ČR, kde tender začal pred schválením zákona," uviedol v piatok na odbornom seminári k elektronickému mýtu v SR Dušan Faktor. NDS preto nechce vyhlásiť súťaž pred schválením slovenského zákona o mýte, ktorý už prešiel pripomienkovým konaním. "Dobré by bolo, keby zákon prešiel aspoň prvým čítaním, záujemcovia o výberové konanie by tak mali jasne definované podmienky tendra," vysvetlil Faktor. Dodal, že dodávateľa by NDS chcela vybrať v marci budúceho roka.

Ako na seminári informoval minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič, v súčasnosti sa v zákone riešia niektoré rozporuplné podmienky. Jednou z nich je napríklad to, či sa elektronické mýto bude vzťahovať len na diaľnice, alebo aj cesty I. triedy, čo sa preferuje v súčasnom návrhu. "Je to podľa mňa spravodlivejšie, lebo ak by sa spoplatňovali len diaľnice, doprava by sa odkláňala na súbežné cesty I. triedy a systém by tak nebol efektívny," povedal Barek. Nedoriešená je aj výška výberu mýta či pokuta za nedodržanie termínov tendra zhotoviteľom.

Podľa Prokopoviča ministerstvo dopravy hľadá dodávateľa komplexného riešenia výberu elektronického mýta. Ktorý systém je najlepší pre SR, sa však podľa Bareka určiť nedá. "Myslím si, že časom bude systém musieť obsahovať aj prvky mikrovlnného, aj prvky satelitného systému," dodal Barek. Mýto budú platiť nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony. "Aj keď sa termíny začatia výberového konania a výberu dodávateľa presunú na neskôr, začatie skúšobnej prevádzky v lete 2006 sa dá reálne stihnúť a taktiež aj ostrá prevádzka od januára 2007," dodal Barek. Od roku 2010 by sa malo mýto vzťahovať aj na osobné autá. Od zavedenia elektronického mýta si ministerstvo sľubuje rapídne zvýšenie príjmov.



Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 634
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 139
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 107
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 258
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 242
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 051
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 988
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 810
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 787

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.