Ako povedal šéf GM-China Kevin E. Wale pre nemecký špecializovaný časopis Automobilwoche, so 600 000 až 640 000 predanými vozidlami by mal podiel amerického výrobcu v ČĽR vzrásť v tomto roku na 11 % po minuloročných 9,4 %. GM sa začiatkom tohto roka podarilo zosadiť z trónu dlhoročného lídra na čínskom trhu nemecký Volkswagen (VW).
Do roku 2007 chce GM získať 15-% podiel na čínskom trhu. "A v protiklade k mnohým skeptikom veríme, že celý trh bude naďalej rásť ročne o 10 až 15 %," povedal Wale. Z toho dôvodu nie je v strednodobom časovom horizonte plánovaný žiaden vývoz áut GM vyrobených v Číne.
Odbyt značiek Opel a Saab, ktoré patria do skupiny GM, sa naproti tomu v Číne vyvíja slabšie, ako sa očakávalo. Pre rok 2007 sa prognózuje predaj na tamojšom trhu asi na 5 000 kusov z každej značky. Waleov predchodca Phil Murtaugh ešte v decembri predpovedal, že sa tam predá dvojnásobné množstvo oplov a saabov.
Informovala o tom agentúra DPA.