SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Slováci sa stále viac orientujú medzi značkami

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú ...

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú pre spotrebiteľa nové, ale svojou dravou marketingovou komunikáciou sa rýchlo dokázali dostať do povedomia spotrebiteľov.

Vyplýva to z prieskumu Koloseum 2005, ktorý na prelome júla a augusta uskutočnila agentúra GfK Slovakia. "Vybrali sme 26 kategórií tovarov a zamerali sme sa na znalosť značky. Respondenti odpovedali na otázky, ktoré značky v jednotlivých kategóriách poznajú a ktoré z nich považujú za najlepšie," uviedol na dnešnej tlačovej besede riaditeľ GfK Martin Mravec. Výsledky prieskumu, ktorý sa uskutočnil v spolupráci so Slovenským združením pre značkové výrobky, podľa neho naznačujú nemennosť rozloženia síl na slovenskom trhu. "Všetci minuloroční víťazi obhájili prvenstvo vo svojej kategórii aj tento rok. Výsledky tak potvrdili stabilnú pozíciu lídrov na trhu," informoval Mravec. "Čo sa zmenilo, sú zmenšujúce sa rozdiely medzi odstupmi značiek na čele rebríčka a ich prenasledovateľmi," doplnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Mravec upozornil, že na trhu nastáva "komunikačný pretlak", keď množstvo spoločností propaguje svoje produkty a služby rovnakým spôsobom a spotrebiteľ nevie priradiť produkt k značke a naopak. I napriek tomu je orientácia spotrebiteľov lepšia a v trojročnom porovnaní výsledkov sa stále zmenšuje počet odpovedí "neviem".

V projekte boli hodnotené značky produktov, služieb a spoločností. Výber kategórií pokrýval širokú škálu oblastí od finančného trhu, cez rýchloobrátkový tovar až po mobilné telefóny. Výskum sa uskutočnil na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov a jeho výsledky sa kategorizovali podľa pohlavia, veku a regiónu.

V kategórii mobilné telefóny považujú Slováci za najlepšiu značku Nokia, medzi komerčnými poisťovňami je to Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s., a najobľúbenejšou značkou nealkoholického nápoja je Coca-Cola. Ako najlepšiu značku banky respondenti vyzdvihli Slovenskú sporiteľňu, a. s., prvé miesto medzi spoločnosťami poskytujúcimi nákup na splátky získal Triangel. V oblasti cestovných kancelárií bola najlepšia vnímaná značka Satur, najlepším obchodom sa stalo Tesco a väčšina respondentov označila za najlepšiu značku piva Zlatý bažant.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  3. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  4. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  5. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  8. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  9. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 004
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 903
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 382
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 339
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 916
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 255
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 131
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 745
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 541
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 169
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 5 h
Advokátska kancelária Allen & Overy radila štátnym investičným spoločnostiam SRZB Asset Management a Slovak Investment Holding pri ich prvej investícii do GA Drillingu. Advokátska kancelária TaylorWessing radila opačnej strane – samotnej firme GA Drilling .

Vývojom perspektívnej technológie sa zaoberajú aj Slováci.


10 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 11 868
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 015
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 175
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 988
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 808
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 583
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 772
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 732
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu