Slováci sa stále viac orientujú medzi značkami

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú ...

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú pre spotrebiteľa nové, ale svojou dravou marketingovou komunikáciou sa rýchlo dokázali dostať do povedomia spotrebiteľov.

Vyplýva to z prieskumu Koloseum 2005, ktorý na prelome júla a augusta uskutočnila agentúra GfK Slovakia. "Vybrali sme 26 kategórií tovarov a zamerali sme sa na znalosť značky. Respondenti odpovedali na otázky, ktoré značky v jednotlivých kategóriách poznajú a ktoré z nich považujú za najlepšie," uviedol na dnešnej tlačovej besede riaditeľ GfK Martin Mravec. Výsledky prieskumu, ktorý sa uskutočnil v spolupráci so Slovenským združením pre značkové výrobky, podľa neho naznačujú nemennosť rozloženia síl na slovenskom trhu. "Všetci minuloroční víťazi obhájili prvenstvo vo svojej kategórii aj tento rok. Výsledky tak potvrdili stabilnú pozíciu lídrov na trhu," informoval Mravec. "Čo sa zmenilo, sú zmenšujúce sa rozdiely medzi odstupmi značiek na čele rebríčka a ich prenasledovateľmi," doplnil.

Mravec upozornil, že na trhu nastáva "komunikačný pretlak", keď množstvo spoločností propaguje svoje produkty a služby rovnakým spôsobom a spotrebiteľ nevie priradiť produkt k značke a naopak. I napriek tomu je orientácia spotrebiteľov lepšia a v trojročnom porovnaní výsledkov sa stále zmenšuje počet odpovedí "neviem".

V projekte boli hodnotené značky produktov, služieb a spoločností. Výber kategórií pokrýval širokú škálu oblastí od finančného trhu, cez rýchloobrátkový tovar až po mobilné telefóny. Výskum sa uskutočnil na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov a jeho výsledky sa kategorizovali podľa pohlavia, veku a regiónu.

V kategórii mobilné telefóny považujú Slováci za najlepšiu značku Nokia, medzi komerčnými poisťovňami je to Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s., a najobľúbenejšou značkou nealkoholického nápoja je Coca-Cola. Ako najlepšiu značku banky respondenti vyzdvihli Slovenskú sporiteľňu, a. s., prvé miesto medzi spoločnosťami poskytujúcimi nákup na splátky získal Triangel. V oblasti cestovných kancelárií bola najlepšia vnímaná značka Satur, najlepším obchodom sa stalo Tesco a väčšina respondentov označila za najlepšiu značku piva Zlatý bažant.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 747
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 635
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 118
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 982
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 525
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 280
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 125
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 937
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 752

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Neziskovkám dá štát štvrťmilióna eur, chce od nich pomoc

Dosiahnuté výsledky, pozitíva a negatíva pilotného projektu vyhodnotí úrad podpredsedu vlády po jednom roku.

Vláda podporí štyri firmy jedenástimi miliónmi eur

Vzniknúť by malo 500 nových pracovných miest.

Rast inflácie v eurozóne sa zrýchlil

Miera inflácie v 19 krajinách, ktoré zaviedli euro, sa v januári zvýšila o 1,8 percenta.

Kurz eura padol na 6-týždňové minimum

Euro neskôr zmazalo časť strát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop