SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Slováci sa stále viac orientujú medzi značkami

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú ...

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú pre spotrebiteľa nové, ale svojou dravou marketingovou komunikáciou sa rýchlo dokázali dostať do povedomia spotrebiteľov.

Vyplýva to z prieskumu Koloseum 2005, ktorý na prelome júla a augusta uskutočnila agentúra GfK Slovakia. "Vybrali sme 26 kategórií tovarov a zamerali sme sa na znalosť značky. Respondenti odpovedali na otázky, ktoré značky v jednotlivých kategóriách poznajú a ktoré z nich považujú za najlepšie," uviedol na dnešnej tlačovej besede riaditeľ GfK Martin Mravec. Výsledky prieskumu, ktorý sa uskutočnil v spolupráci so Slovenským združením pre značkové výrobky, podľa neho naznačujú nemennosť rozloženia síl na slovenskom trhu. "Všetci minuloroční víťazi obhájili prvenstvo vo svojej kategórii aj tento rok. Výsledky tak potvrdili stabilnú pozíciu lídrov na trhu," informoval Mravec. "Čo sa zmenilo, sú zmenšujúce sa rozdiely medzi odstupmi značiek na čele rebríčka a ich prenasledovateľmi," doplnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Mravec upozornil, že na trhu nastáva "komunikačný pretlak", keď množstvo spoločností propaguje svoje produkty a služby rovnakým spôsobom a spotrebiteľ nevie priradiť produkt k značke a naopak. I napriek tomu je orientácia spotrebiteľov lepšia a v trojročnom porovnaní výsledkov sa stále zmenšuje počet odpovedí "neviem".

V projekte boli hodnotené značky produktov, služieb a spoločností. Výber kategórií pokrýval širokú škálu oblastí od finančného trhu, cez rýchloobrátkový tovar až po mobilné telefóny. Výskum sa uskutočnil na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov a jeho výsledky sa kategorizovali podľa pohlavia, veku a regiónu.

V kategórii mobilné telefóny považujú Slováci za najlepšiu značku Nokia, medzi komerčnými poisťovňami je to Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s., a najobľúbenejšou značkou nealkoholického nápoja je Coca-Cola. Ako najlepšiu značku banky respondenti vyzdvihli Slovenskú sporiteľňu, a. s., prvé miesto medzi spoločnosťami poskytujúcimi nákup na splátky získal Triangel. V oblasti cestovných kancelárií bola najlepšia vnímaná značka Satur, najlepším obchodom sa stalo Tesco a väčšina respondentov označila za najlepšiu značku piva Zlatý bažant.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 189
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 698
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 796
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 094
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 707
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 510
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 600
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 522
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 396
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 343
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

2 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke rozpráva predseda Asociácie na ochranu spotrebiteľov  Peter Kolba.

Poisťovne jednostranne vypovedali záruky a vyzvali sporiteľov, aby prijali iné fondy bez záruk.

53m
Katalóg IKEA.

Chce masívne investovať do onlinu.

57m
Generálny riaditeľ UBS Ralph Hamers.

Banka je napriek tomu v ekonomických výhľadoch opatrná.

1 h
Kancelár Sebastian Kurz.

Rakúske firmy doteraz požiadali o príspevok na kurzarbeit vo výške 10,4 miliardy eur

1 h