Slováci sa stále viac orientujú medzi značkami

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú ...

Bratislava 18. októbra - Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú medzi značkami. Pozitívne vnímajú tradičné značky, ako aj značky, ktoré sú pre spotrebiteľa nové, ale svojou dravou marketingovou komunikáciou sa rýchlo dokázali dostať do povedomia spotrebiteľov.

Vyplýva to z prieskumu Koloseum 2005, ktorý na prelome júla a augusta uskutočnila agentúra GfK Slovakia. "Vybrali sme 26 kategórií tovarov a zamerali sme sa na znalosť značky. Respondenti odpovedali na otázky, ktoré značky v jednotlivých kategóriách poznajú a ktoré z nich považujú za najlepšie," uviedol na dnešnej tlačovej besede riaditeľ GfK Martin Mravec. Výsledky prieskumu, ktorý sa uskutočnil v spolupráci so Slovenským združením pre značkové výrobky, podľa neho naznačujú nemennosť rozloženia síl na slovenskom trhu. "Všetci minuloroční víťazi obhájili prvenstvo vo svojej kategórii aj tento rok. Výsledky tak potvrdili stabilnú pozíciu lídrov na trhu," informoval Mravec. "Čo sa zmenilo, sú zmenšujúce sa rozdiely medzi odstupmi značiek na čele rebríčka a ich prenasledovateľmi," doplnil.

Mravec upozornil, že na trhu nastáva "komunikačný pretlak", keď množstvo spoločností propaguje svoje produkty a služby rovnakým spôsobom a spotrebiteľ nevie priradiť produkt k značke a naopak. I napriek tomu je orientácia spotrebiteľov lepšia a v trojročnom porovnaní výsledkov sa stále zmenšuje počet odpovedí "neviem".

V projekte boli hodnotené značky produktov, služieb a spoločností. Výber kategórií pokrýval širokú škálu oblastí od finančného trhu, cez rýchloobrátkový tovar až po mobilné telefóny. Výskum sa uskutočnil na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov a jeho výsledky sa kategorizovali podľa pohlavia, veku a regiónu.

V kategórii mobilné telefóny považujú Slováci za najlepšiu značku Nokia, medzi komerčnými poisťovňami je to Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s., a najobľúbenejšou značkou nealkoholického nápoja je Coca-Cola. Ako najlepšiu značku banky respondenti vyzdvihli Slovenskú sporiteľňu, a. s., prvé miesto medzi spoločnosťami poskytujúcimi nákup na splátky získal Triangel. V oblasti cestovných kancelárií bola najlepšia vnímaná značka Satur, najlepším obchodom sa stalo Tesco a väčšina respondentov označila za najlepšiu značku piva Zlatý bažant.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 293
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 647
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 861
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 003
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 754
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 460
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 421
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 128
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 784
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 437

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

KOMENTÁRE

Oprávnenie ústavnej väčšiny rušiť amnestie je mína do systému

To, že amnestie sú nezrušiteľné, platí.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.