Ten vychádza z toho, že súkromný investor diaľnicu postaví a určitý čas na nej vyberá aj mýto. U nás však takýto prístup nie je možný. Na tlačovej konferencii v Tatranskej Lomnici o tom informoval minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič.
Na Slovensku je totiž hustota cestnej premávky príliš nízka, a tak by sa návratnosť investície predĺžila na 50 a v niektorých prípadoch možno aj na 100 rokov. "Keďže u nás je premávka 2 až 3-krát nižšia ako v iných krajinách EÚ, toto riziko na seba musel prevziať štát," povedal Prokopovič.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Dušana Faktora je tak u nás použiteľný iba systém PPP, ktorý je podobný leasingu. "Investor diaľnicu postaví a štát mu ju bude postupne splácať. Po jej zaplatení bude diaľnica naša," vysvetlil Faktor. Investor by mal diaľnicu spravovať 25 rokov, súčasťou jej ceny, a teda aj splátok, budú aj náklady na údržbu. To, že sa vďaka tomu cena pre štát predraží Prokopovič a Faktor odmietajú.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Doprastav Dušana Mráza by takéto riešenie malo byť pre ministerstvo dokonca lacnejšie. Štát si chce tento model vyskúšať na pilotnom projekte, ktorým má byť 26-kilometrový (km) úsek Lietavská Lúčka - Turany so 7,5 km tunelom. Ak sa osvedčí, nasledovať budú ďalšie. Podľa Faktora by celkovo malo ísť o 95 km diaľnice D1. Tender na investora by mal byť v rámci pilotného projektu spustený v horizonte 1 až 2 mesiacov. Členom víťazného konzorcia sa potom stane aj NDS, ktorá tam vstúpi nepeňažným vkladom vo forme už vykúpených pozemkov, či projektovej dokumentácie. Táto cesta by mala byť hotová v roku 2010. Po spustení diaľnice a po splatení diaľnice ju bude musieť investor odovzdať štátu v technickom stave, ktorý bude rovnaký ako bol po postavení cesty. Preto Faktor očakáva, že diaľnica by mala mať betónový povrch, aby boli náklady na jej údržbu čo najnižšie.