Bratislava 12. októbra (TASR) - Vláda SR na dnešnom zasadnutí rozhodla, že rozdelí majetok v hodnote približne 821,85 milióna Sk medzi Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (Cargo). Ide o majetok, ktorý sa dostal pod správu štátu po rozdelení Železničnej spoločnosti, a. s., na ZSSK a Cargo. Tento majetok je potrebný na zabezpečenie obchodných a prepravných činností na železnici.
Nepeňažný vklad do ZSSK, ktorá zabezpečuje osobnú dopravu na železnici, je 158,52 milióna Sk. Z toho je obežný majetok v celkovej hodnote 106,6 milióna Sk, hnuteľný majetok a nehnuteľný majetok približne 40,5 milióna Sk a nedokončené investície za asi 11,26 milióna Sk.
Nákladnú železničnú spoločnosť Cargo štát podporí prostredníctvom nepeňažného vkladu asi 663,33 milióna Sk. Bude jej patriť nehnuteľný majetok za približne 576,76 milióna Sk a hnuteľný majetok za asi 2,1 milióna Sk. Zvyšných približne 84,3 milióna Sk tvorí vklad obežného majetku a nedokončených investícií.
Projekt rozdelenia Železničnej spoločnosti na ZSSK a Cargo predpokladá aj prevzatie starých záväzkov po tejto pôvodnej spoločnosti. ZSSK preberá záväzky vo výške 11,2 milióna Sk a Cargo v celkovej sume 56,89 milióna Sk. Tieto záväzky sa vecne viažu na nedokončené investície vkladané do oboch spoločností.
Spomínaný majetok sa musí najprv previesť na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR, ktoré je 100-% akcionárom v oboch spoločnostiach. Ministerstvo neskôr tento majetok vloží formou nepeňažného vkladu do oboch nástupníckych železničných spoločností. V prípade, ak by vláda SR neschválila navrhnutý materiál, naďalej by pretrvával stav, keď zostane časť majetku využívaného na železnici vo vlastníctve štátu. To by si podľa MDPT vyžiadalo právne vzťahy medzi štátom a týmito spoločnosťami a s tým súvisiace náklady zo štátneho rozpočtu.
Vysporiadanie tohto majetku je dlhodobý proces, ktorý si vyžiada dlhší časový úsek. Záväzky a majetok sa budú vysporadúvať postupne a po častiach, upozorňuje MDPT.