VYPLÝVA TO Z AUGUSTOVÉHO PRIESKUMU SPOLOČNOSTI SCOTT AND ROSE VYPRACOVANÉHO PRE ASOCIÁCIU BÁNK SR

Vedenie účtu v SR je najlacnejšie z okolitých krajín

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Podľa výsledkov augustového prieskumu spoločnosti Scott and Rose vypracovaného pre Asociáciu bánk SR priemerný klient slovenských bánk zaplatí ročne na poplatkoch za vedenie ...

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Podľa výsledkov augustového prieskumu spoločnosti Scott and Rose vypracovaného pre Asociáciu bánk SR priemerný klient slovenských bánk zaplatí ročne na poplatkoch za vedenie účtu nominálne najmenej z okolitých krajín. V Českej republike by klient s rovnakým modelovým správaním dokonca zaplatil až o takmer 140 % viac ako na Slovensku. Podľa prieskumu zaplatí priemerný klient na Slovensku v banke za vedenie bežného účtu ročne 36,8 eur. V Maďarsku to je 54,4 eur, v Rakúsku 71,8 eur, v Poľsku 74 eur a najviac v ČR, a to 88,2 eur. Na stretnutí s novinármi o tom informoval výkonný riaditeľ Asociácie bánk SR Ladislav Unčovský.

Z hľadiska jednotlivých skupín položiek sú slovenské banky najlacnejšie v platbách celkom a vo vedení platobnej karty. V ostatných skupinách položiek je Slovensko druhé najlacnejšie. Slovenské banky vyšli ako najlacnejšie aj pri relatívnom porovnaní k priemerným mzdám krajín Visegrádskej štvorky. Najvyššie náklady má klient v ČR. V prípade modelového správania sa klienta tak zaplatí klient v ČR jedny za najvyšších poplatkov. Rakúsko sa neporovnávalo pre neporovnateľne vyššie platy.

Cieľom tohto prieskumu bolo podľa predstaviteľov Asociácie bánk porovnať ročné priemerné náklady na vedenie bežných účtov v 43 bankách v piatich stredoeurópskych krajinách, a to na Slovensku, v Poľsku, v Českej republike, Maďarsku a v Rakúsku. Spoločnosť tak vypracovala model správania sa priemerného slovenského klienta, pričom podklady poskytli vybrané banky. Výsledky prieskumu nehovoria o tom, koľko zaplatí priemerný Čech, Maďar, či Rakúšan, ale naznačujú, koľko by zaplatil klient v priemere v danej krajine pri tom správaní priemerného slovenského klienta.

Model správania sa priemerného klienta slovenských bánk bol vytvorený na základe podkladov väčšiny retailových bánk. Model si všímal oblasti ako priemerný zostatok na účte, výpisy z účtu, hotovosť, platby tuzemské, zriadenie, zmena a zrušenie trvalého príkazu, spôsob komunikácie s bankou a platobné karty. Zo zozbieraných údajov bol následne aritmetickým priemerom vytvorený výsledný model transakčného správania sa priemerného klienta. V každej banke bol vybraný jeden ako tak porovnateľný balík k bežnému účtu. Priemerné údaje za jednotlivé banky a krajiny boli následne konvertované na eurá.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 354
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 812
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 471
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 163
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 894
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 956
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 414
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 014
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 351
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 296

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Rodičia trojičiek: Nie je jednoduché prejsť po ulici bez povšimnutia

Deň s trojičkami sa takmer nedá naplánovať.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.