Na Slovensku sa na splátky kupuje väčšinou elektronika, nábytok a domáce potreby, Česi okrem elektroniky týmto spôsobom nakupujú skôr mobilné telefóny a výpočtovú techniku. Kým Slováci využívajú striebornú kartu Home Credit predovšetkým na Slovensku, českí klienti si zvykli platiť kartou aj v zahraničí.
Postoje domácností k nákupom na splátky sú v oboch krajinách pozitívne. Rozdiel je v kvantite. Podľa výskumu spoločnosti TNS AISA v ČR využilo niekedy nákup na splátky 36 % domácností. Kúpiť na splátky tovar alebo služby - prvýkrát či opakovane - plánuje 28 % českých domácností. Na Slovensku využilo nákup na splátky takmer dvakrát viac domácností (až 60 %) a prvýkrát či opakovane týmto spôsobom plánuje kupovať tiež takmer dvojnásobok v porovnaní s ČR (55 %).
Profil spotrebiteľa je jedným z faktorov, v ktorých sa trhy splátkového predaja na Slovensku a v Česku podobajú. Medzi klientmi spoločnosti Home Credit mierne prevládajú muži. Vekový priemer klientov sa pohybuje od 25 do 55 rokov, najviac je zastúpená skupina tridsiatnikov. Typický klient má stredoškolské vzdelanie, jedno alebo dve deti. Priemerná výška poskytnutých úverov prekročila 10 000 Sk, ich splatnosť je prevažne do roka. Výška mesačnej splátky predstavuje v priemere od 800 do 900 Sk.
V oboch krajinách sa na splátky kupuje najviac čierna a biela technika. Za nimi na Slovensku nasledujú nábytok a domáce potreby. Spomínané komodity tu tvoria až 63 % z celkového objemu nákupov na splátky, kým v Česku je tento podiel 50 %. Česi si výrazne viac požičiavajú na mobilné telefóny, tie sú na treťom mieste, kým na Slovensku sú až desiate. Nákup výpočtovej techniky na splátky má v Česku významnejší podiel.
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., je vedúcou spoločnosťou na trhu splátkového predaja v SR. Patrí do skupiny PPF, ktorá je jedným z najvýznamnejších českých finančných investorov. V SR poskytuje spotrebiteľské úvery na viac ako 4 000 predajných miestach so spotrebnou elektronikou, nábytkom, výpočtovou a kancelárskou technikou, záhradkárskymi a športovými potrebami.