NÁKLADY NA NAFTU PREDSTAVUJÚ PODĽA KMENTA 45 % AŽ 50 % Z HODNOTY CELKOVÝCH NÁKLADOV DOPRAVCOV, KÝM NA ZAČIATKU TOHTO ROKA TO BOLO 30 %

ČESMAD symbolicky pochoval slovenskú dopravu

BRATISLAVA 30. septembra (SITA) - Slovenskí dopravcovia v piatok symbolicky pochovali slovenskú cestnú dopravu. Po smútočnom sprievode z Nitry zinscenovali siedmi dopravcovia spolu s predstaviteľmi Združenia ...

BRATISLAVA 30. septembra (SITA) - Slovenskí dopravcovia v piatok symbolicky pochovali slovenskú cestnú dopravu. Po smútočnom sprievode z Nitry zinscenovali siedmi dopravcovia spolu s predstaviteľmi Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia za ohlušujúceho trúbenia a mierneho dažďa symbolické spálenie rakvy. "Lúčime sa so slovenskou cestnou dopravou, ktorú pochovali vysoké ceny pohonných hmôt a vysoké dane," skonštatoval v rámci smútočného prejavu generálny tajomník ČESMAD-u Roman Kment. Podľa neho mala slovenská doprava nádej vyliečiť sa, k tomu jej však pred pár rokmi zabránilo zvýšenie daní. "Boh nám pomáhaj, ak nie Mikloš," povedal k budúcnosti dopravy na Slovensku Roman Kment.

Symbolickou akciou prejavil ČESMAD nesúhlas so súčasnou extrémne zložitou situáciou v oblasti cien pohonných hmôt. "Požadujeme zníženie spotrebnej dane z pohonných hmôt o 2,50 Sk na liter," uviedol Kment. Podľa neho totiž v súčasnosti náklady na naftu predstavujú 45 % až 50 % z hodnoty celkových nákladov dopravcov, kým na začiatku tohto roka to bolo 30 %, pričom cena nafty sa zvýšila o približne 20 %. Podľa hovorcu a poradcu ministra financií Petra Papanka by zo zníženia spotrebných daní pri súčasnej situácii na trhu profitovali najmä rafinérie a predajcovia. "Ak rastú ceny a zároveň rastie dopyt, predajcovia nemajú dôvod nezvyšovať ceny ďalej," povedal Papanek. Zníženie spotrebnej dane by pritom podľa neho znamenalo výpadok príjmov štátneho rozpočtu o 4 mld. Sk, pričom dôvodom rastu cien pohonných hmôt je rast cien ropy na svetových trhoch a nie úprava dane. "Ak niekto navrhuje zníženie spotrebných daní, mal by povedať aj to, ktoré iné dane navrhuje zvýšiť, alebo ktoré výdavky znížiť. Inak ide jednoznačne o populistickú diskusiu," zdôraznil Papanek.

ČESMAD dal vláde ultimátum do polovice októbra. Ak vláda neurobí žiadne kroky na zmenu súčasnej situácie, združenie pristúpi k nátlakovým akciám, ktoré však bližšie nešpecifikovalo. Podľa Kmenta nie je nutné štrajkovať alebo blokovať dopravu, vládu by však malo osloviť predovšetkým rokovanie a argumenty dopravcov. "Budúcnosť dopravcov nemôže stáť na tvrdohlavosti jedného človeka," skonštatoval Kment. Združenie zároveň vyzýva dopravcov, aby zvýšené náklady premietli do cien napríklad ako zvýšený palivový príplatok, aby tak bolo jasné, že nejde o zvyšovanie marží dopravcov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 638
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 283
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 501
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 847
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 065
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 940
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 930
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 476
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 458

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Sagan ide prvú klasiku v sezóne, s Kolářom jazdia v Belgicku

Vlani na pretekoch Omloop Het Nieuwsblad skončil Peter Sagan na druhom mieste.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

DOMOV

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop