Rusko odmieta zodpovednosť za navýšenie výdavkov pre Kia

BRATISLAVA 23. septembra (SITA) - Exminister hospodárstva Pavol Rusko odmieta, že možné dodatočné výdavky štátu na investíciu Hyundai/Kia, spôsobilo zlé manažovanie rezortu pod jeho vedením. Navýšenie ...

BRATISLAVA 23. septembra (SITA) - Exminister hospodárstva Pavol Rusko odmieta, že možné dodatočné výdavky štátu na investíciu Hyundai/Kia, spôsobilo zlé manažovanie rezortu pod jeho vedením. Navýšenie nákladov na investíciu Hyundai/Kia zodpovedá podľa poradcu exministra hospodárstva Maroša Havrana skutočnosti, že sa juhokórejská spoločnosť rozhodla zvýšiť produkciu v novej automobilke pri Žiline z 200 na 300 tis. áut ročne. "Samozrejme nemalú sumu, približne 800 mil. Sk, v tomto navýšení tvorí rozhodnutie vlády doplatiť za pozemky majiteľom, ktorí predali svoje parcely pod nový závod za súdnoznalecký posudok," povedal pre agentúru SITA Havran. Ako dodal, podrobné zdôvodnenie a informácie, akým spôsobom sa vyvíjali náklady na investíciu, dostal minister financií a dočasný minister hospodárstva Ivan Mikloš od spoločnosti Žilina Invest, ktorá je zodpovedná za realizáciu celého projektu.

Podľa Správy o súčasnej situácii a možných rizikách ďalších vplyvov projektu Hyundai/Kia na verejné financie, ktorú vypracovalo Ministerstvo hospodárstva SR (MH) pod vedením ministra Mikloša, môžu byť dodatočné výdavky štátu v objeme 5,7 mld. Sk. Oproti pôvodným záväzkom Slovenska to predstavuje nárast o 77,45 %. Časť z tejto sumy sa už vynaložila, napr. na regionálny rozvoj mesta Žiliny v objeme 406,7 mil. Sk. "Napriek opakovaným požiadavkám zo strany ministerstva financií nikdy neboli vláde predložené informácie o skutočných ďalších záväzkoch slovenských strán a o vyvolaných nákladoch. Bývalý minister hospodárstva tak neurobil, a naopak, náklady štátu sa bez vedomia vlády postupne ďalej výrazne zvyšovali," uvádza sa v správe, ktorú by mala v najbližšom období prerokovať vláda.

Rozhodujúcim dôvodom zvýšenia realizačných nákladov je podľa správy jeho zlá príprava, keď sa úsilie slovenských strán sústredilo na získanie investície, a nie aj na vytvorenie predpokladov pre splnenie záväzkov. "Už v tom čase malo byť koncipientom záväzkov zrejmé, že záväzky sú časovo, finančne a vo vzťahu na počet vlastníkov pozemkov a možnosť priechodnosti jednoduchého výkupu vysoko rizikové," uvádza sa v správe. Z hľadiska štátneho rozpočtu potenciálny nárast podpory štátu je podľa správy neakceptovateľný. "Úlohou MH a mesta Žilina je urýchlene rokovať o minimalizácii týchto nákladov," konštatuje správa.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 371
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 470
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 712
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 240
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 009
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 981
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 907
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 700
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 498
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

EKONOMIKA

Prečo sa Juhoafričan teší, keď si môže poslať životopis cez SMS (rozhovor)

Na zemi žije viac ľudí bez fyzickej adresy než s adresou.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

Neprehliadnite tiež

Regulačný úrad na cenových rozhodnutiach pracuje, zatiaľ platia vlaňajšie

ÚRSO po konzultácii s distribučnými spoločnosťami ukončil proces vypracovania novej vyhlášky o cenovej regulácii v elektroenergetike pred dvoma týždňami.

Premiér ľuďom pri energiách klamal, faktúry sa musia platiť, tvrdí SaS

Podľa Karola Galeka premiér chaos v energetike prehlbuje, jednak tým, že navádza ľudí na neplatenie faktúr a jednak tým, že dáva ľuďom nereálne sľuby.

Banskobystrický kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov na opravy ciest

Pellegrini povedal, že ak si aj starostovia a starostky myslia, že všetko je fajn, lebo cesty sa na území kraja opravujú, je to na úkor rozpočtu samosprávneho kraja.

Britov už viac znepokojuje vývoj ekonomiky ako prisťahovalci

Zatiaľ čo politici plánujú brexit, voličov začínajú znepokojovať obavy zo straty pracovných miest.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop