Čínske automobilky na trh EÚ pravdepodobne tak skoro nevstúpia

FRANKFURT/PRAHA 19. septembra (SITA, ČIA) - Čínske automobilky, ktoré sa predstavili na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom, čaká podľa odborného servera Automotive News Europe ešte dlhý čas, kým ...

FRANKFURT/PRAHA 19. septembra (SITA, ČIA) - Čínske automobilky, ktoré sa predstavili na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom, čaká podľa odborného servera Automotive News Europe ešte dlhý čas, kým splnia všetky požiadavky Európskej únie (EÚ) pre vstup na európsky trh. Ako pre Automotive News Europe povedal nemenovaný čínsky konzultant, bude trvať roky, kým budú môcť čínski výrobcovia predávať vozidlá spĺňajúce európske požiadavky na emisie a na bezpečnosť chodcov. Čínski výrobcovia a dovozcovia týchto automobilov naopak tvrdia, že sú blízko k získaniu potrebných povolení.

Podľa riaditeľa sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu v ČR Antonína Šípka nebude z technického hľadiska problém pomerne rýchle vyrobiť prototyp, ktorý normy EÚ splní. "Problém bude zaviesť normy kvality do sériovej výroby a dodržať ich," povedal Šípek. Emisné normy čínski výrobcovia pravdepodobne splnia, pretože motory preberajú od zavedených výrobcov.

Jediným v súčasnosti v Európe predávaným čínskym vozidlom je Landwind spoločnosti Jiangling Landwind Automobile. Vozidlo získalo v niekoľkých krajinách zjednodušenú homologáciu, ktorá nezahŕňa crash-test. Motor vozidla je navyše v Európe upravený, aby spĺňal emisnú normu Euro 3. Celoeurópsku homologáciu začala spoločnosť podľa importéra automobilu vybavovať pred dvoma mesiacmi a očakáva, že ju získa počas nasledujúcich mesiacov. Gibraltársky importér sedanu strednej triedy Brilliance Zhonghua, spoločnosť Euro Motors, očakáva homologáciu do konca novembra. Automobil by sa mal v Európe predávať za cenu menej ako 18 tis. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 336
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 059
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 159
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 012
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop