Ford a Visteon sa dohodli o osude stratových fabrík

Dearborn 13. septembra (TASR) - Americká automobilka Ford a Visteon sa s konečnou platnosťou dohodli, že Ford prevezme späť 17 stratových fabrík a ďalších ...

Dearborn 13. septembra (TASR) - Americká automobilka Ford a Visteon sa s konečnou platnosťou dohodli, že Ford prevezme späť 17 stratových fabrík a ďalších 6 podnikov Visteonu v USA a Mexiku. Dnes o tom informoval Ford.

Visteon je druhým najväčším americkým výrobcom automobilových súčiastok a je bývalou divíziou Fordu. Od svojho osamostatnenia však zaznamenával vždy iba výrazné straty. V minulom roku pri obrate 18,6 miliardy USD predstavovala strata Visteonu 1,5 miliardy USD, čo je v prepočte 46,4 miliardy SKK.

Fabriky a ostatné zariadenia, ktoré Ford opäť prevezme, budú 1. októbra združené do novej spoločnosti s názvom Automotive Components Holdings LLC. Táto spoločnosť však bude fungovať len dočasne.

Väčšinu fabrík chce Ford čo najrýchlejšie pripraviť na predaj iným spoločnostiam, ktoré majú potrebný kapitál a expertný potenciál na to, aby mu mohli dodávať vysoko kvalitné súčiastky a technológiu za konkurencieschopné ceny. Novú spoločnosť bude viesť viceprezident Fordu Al Ver.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 931
  2. Od septembra opäť po starom 6 017
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 736
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 244
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 786
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 733
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 197
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 157
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 057

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.