Česká republika sa zrejme stane mekkou automobilového priemyslu

Brno 11. februára (TASR) - Česká republika sa zrejme stane mekkou automobilového priemyslu v strednej Európe. Najväčšia investícia, aká kedy do Česka ...

Brno 11. februára (TASR) - Česká republika sa zrejme stane mekkou automobilového priemyslu v strednej Európe. Najväčšia investícia, aká kedy do Česka prišla, mieri do Kolína, iba 50 kilometrov od závodu Škody Mladá Boleslav. V týchto miestach má stáť nová spoločná automobilka renomovaných firiem Toyota a Peugeot.

Podnik bude stáť zhruba 47 miliárd Kč. O jeho umiestnenie sa uchádzali okrem ČR aj Poľsko a Maďarsko. Pre tieto štáty totiž išlo o atraktívnu investíciu. V Kolíne totiž nájde prácu viac ako 3 000 ľudí a produkcia automobilky dosiahne asi 300 000 vozidiel ročne. Fabrika sa začne stavať už za rok. Pôjde o malé vozidlá, ktoré majú od roku 2005 nahradiť dnešné modely Toyota, Yaris, Peugeot 106 a Citro‰n Saxo. Zaujímavá má byť aj cena týchto áut. Podľa odborníkov zrejme neprekročí 250 000 Kč.

Šéf Škody Vratislav Kulhánek uviedol, že sa nebojí konkurencie a víta nové investície do Česka. Doplnil, že Škoda kvôli zámerom japonsko-francúzskych kapitánov automobilového priemyslu nebude konštruovať nové malé auto. Výrobky zahraničných firiem majú byť totiž menšie ako Fabia a tiež jej budú konkurovať cenou.

Napriek tomu však v mladoboleslavskej Škode dokončujú model nového prísne utajovaného auta. Ide o poloterénne vozidlo, ktoré pracovníci firmy nazvali Škoda Ahoj. Jeho fotografia sa objavila nie tak, ako je zvykom, v českých časopisoch, ale v nemeckom periodiku Auto-Forum. Zatiaľ zrejme ide iba o návrh dizajnérov, ktorí umiestnili karosériu na podvozok Fabie. Ahoj je vymodelovaný ako osobné auto alebo ako malá nákladná dodávka. "Je to iba hračka, nie vážne mienený projekt," vyjadril sa V. Kulhánek.

Jeho kolega Wilfried Bockelmann, ktorý sa práve postaral o prezentáciu vozidla Ahoj v Nemecku, má však iný názor. Podľa neho by sa toto auto stalo rozumným doplnkom súčasného sortimentu Škodovky. "Je to moderná interpretácia Fiatu Panda. Vhodné by bolo predovšetkým pre mladých ľudí. Slúžiť by malo na nákupy, ale aj ako terénne auto," tvrdí šéf dizajnu Škody Thomas Ingenlath.

Zdá sa teda, že Škoda sa predsa len konkurencie obáva. Už teraz sa snaží uspieť na trhu so Škodou Ahoj. Dokumentuje to aj skutočnosť, že o prezentáciu v Nemecku sa staral W. Bockelmann, ktorý patrí do skupiny najvyššieho vedenia celého koncernu Volkswagen. Nahráva tomu aj situácia, že Škodu Fabiu v súčasnosti vo Veľkej Británii vyhodnotili ako najlepší voz svojej kategórie.

* spravodajca TASR Dana Meissnerová bam gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 625
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 611
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 244
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 054
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 776
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 531
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 374
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 855
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 595
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop