ČSA priznali technické problémy dvoch Boeingov 737

Praha 25. augusta (TASR) - České aerolínie až po niekoľkých dňoch priznali, že ich dva Boeingy 737, štartujúce z Prahy, mali technické problémy a museli ...

Praha 25. augusta (TASR) - České aerolínie až po niekoľkých dňoch priznali, že ich dva Boeingy 737, štartujúce z Prahy, mali technické problémy a museli sa kvôli tomu vrátiť späť na Ruzyň. Bol to rovnaký typ stroja, aký pred necelými dvoma týždňami spadol cyperskej spoločnosti Helios Airways pri Aténach. Vtedy zomrelo 126 ľudí.

"V našom prípade išlo o banálne poruchy. Bola to porucha signalizácie vysokej teploty oleja v generátore," ubezpečuje prezident ČSA Jaroslav Tvrdík. Technické problémy vraj nechcel pôvodne zverejňovať, aby nevyvolal medzi ľuďmi negatívne reakcie. "Mohli sme s tým pokojne doletieť až do cieľa, ale radšej sme volili bezpečnejší variant, vrátili lietadlá naspäť do Prahy a tam kontrolku vymenili," povedal Tvrdík. Informácie poskytol z obavy, že incident vypátrajú médiá a budú ho nepresne vysvetľovať.

Odborníci usudzujú, že taká porucha nie je nebezpečná. "Signalizácia iba upozorňuje posádku. Zložitejšie by bolo, kedy sa napríklad ten olej naozaj prehrieval. V tom prípade ale záleží na konkrétnom prípade," domnieva sa riaditeľ letovej a prevádzkovej sekcie Úradu pre civilné letectvo Petr Navrátil.

ČSA na kompenzáciách za oneskorenie či núdzové pristátie kvôli technickým problémom za minulý rok zaplatili 160 miliónov Kč, čo je v prepočte asi 209,8 milióna Sk. Ďalšie stámilióny spoločnosť dáva na zlepšovanie bezpečnosti svojich strojov a výcvik pilotov. Podľa Tvrdíka je veľká chyba, že letecké spoločnosti musia na základe nariadenia smerníc Európskej únie platiť finančné kompenzácia cestujúcim za omeškanie kvôli technickým problémom. "Núti to leteckých dopravcov dávať prednosť zárobku pred bezpečnosťou."

Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.

(1 CZK = 1,311 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 765
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 834
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 688
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.