Čína bude dovážať do Európy osobné autá, od limuzín až po ľudové vozidlá

Zürich 22. augusta (TASR) - Švajčiarsky trh v roku 2007 zaplavia čínske osobné autá. Paleta bude široká, od limuzín pre štátne úrady až po ľudové vozidlá ...

Zürich 22. augusta (TASR) - Švajčiarsky trh v roku 2007 zaplavia čínske osobné autá. Paleta bude široká, od limuzín pre štátne úrady až po ľudové vozidlá za 3 500 USD, v prepočte 111 000 SKK. Vlajkovou loďou tohto sortimentu sa má stať model Zhonghua, ktorý švajčiarsky denník Neue Zürcher Zeitung označil za Maov Mercedes. Ide o vozidlo dlhé 4,88 metra s 2,4-litrovým motorom postavenom na konštrukčných princípoch japonskej automobilky Mitsubishi. Vozidlo má dizajn od talianskej návrhárskej dielne Giugiaro. Na švajčiarskom trhu by mal stáť od 26 000 do 31 000 CHF, v prepočte takmer 650 000 až 775 000 SKK.

Nemecké automobilové skúšobne ešte ohŕňajú nos nad vozidlami z Číny. Poukazujú na celý rad ich nedostatkov nielen vo vybavení, ale aj v kvalite prevedenia. Avšak model Zhonghua bude v čase uvedenia na európsky trh spĺňať prísnu normu na množstvo škodlivín vo výfukových plynoch Euro 4.

Aj ďalší odborníci vidia nedostatky čínskych vozidiel, ale pripomínajú, aby sa nezabúdalo na to, s čím kedysi prišli na európsky trh Japonci a neskôr a Kórejčania. Prvé japonské modely pred vyše 40 rokmi neboli tromfom na európskom trhu, ale Toyota sa už stala druhým najväčším automobilovým koncernom na svete. Podobne s kvalitou zo začiatku zápasili aj Kórejčania a v súčasnosti už majú 3,5-% podiel na európskom trhu.

Za posledných 20 rokov zahraničné firmy naučili robiť Číňanov autá. Vlani ich v tejto krajine zišlo z výrobných pásov 2,2 milióna, raz toľko ako v Taliansku.

Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) je so 60 000 pracovníkmi najväčším výrobcom automobilov v Číne. V roku 2007 ich vyprodukuje už milión a v roku 2010 bude patriť medzi šesť najväčších automobiliek sveta. Treba mať na pamäti, že SAIC už roky spolupracuje s Volkswagenom. Nespornou konkurenčnou výhodou Číňanov sú nízke mzdy. Priemerný pracovník SAIC zarába mesačne 280 CHF.

Čínske automobilky už dlhší čas spolupracujú s európsky partnermi. Osvojujú si od nich nielen potrebné výrobné zručnosti, ale púšťajú sa aj do zostavovania vlastnej palety vozidiel. Spolupracujú s európskymi, najmä talianskymi dizajnérmi, takže ich modely svojim vzhľadom už držia krok s európskou konkurenciou.

Najväčšou šancu z čínskych vozidiel na predaj na Západe má teraz model Chery. Pôvabný kupé/kabriolet M14 vyzerá ako európsky produkt, presne ako Peugeot 307CC. Vyvinula ho talianska dizajnérska firma Pininfarina, štvordverové kompaktné Chery QQ je na trhu za 3 500 USD. V roku 2007 by sa malo začať predávať na trhu v USA a neskôr aj v Európe. Aj šesť typov motorov, ktoré sa budú vozidiel montovať, už zodpovedá norme Euro 4.

(1 USD = 31,710 SKK, 1 CHF = 24,926 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 742
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 189
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 337
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 172
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 584
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 489
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 802
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 725
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 896
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop