POTENCIÁL SVOJHO RASTU VIDÍ SPOLOČNOSŤ ELECTROLUX NA SLOVENSKOM TRHU V PREDAJI UMÝVAČIEK

Slovenský trh domácich spotrebičov klesol o 3,4 %

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux Slovakia, s.r.o. Stanislav Krátky, spoločnosť Electrolux napriek tomu zaznamenala nárast predaja o viac ako 10 %. Najviac sa podľa neho darilo predaju sortimentu chladenia, práčkam a sporákom a vysávačom. "Posilňuje sa podiel značky Electrolux, ktorá tvorila viac ako 60 % na obrate spoločnosti," dodal. Zvyšok tvorili Zanussi a AEG-Electrolux. Január a február tohto roka boli z hľadiska predaja podľa S. Krátkeho nečakane silné mesiace vďaka doznievajúcim decembrovým nákupom. "Momentálne zažívame určité spomalenie predaja," skonštatoval S. Krátky. Predpokladá však oživenie vzhľadom na začínajúci proces recyklácie a zavedenie viditeľných poplatkov za recykláciu.

Väčšinu predaja spoločnosti Electrolux tvorí podľa S. Krátkeho osem až deväť predajcov, pričom tovary sa predávajú v stovkách predajní. V prvom polroku tohto roka podľa generálneho riaditeľa prudko poklesli ceny domácich spotrebičov pre konečných spotrebiteľov kvôli tlaku konkurencie. "Napriek tlaku na ceny však stále registrujeme preferenciu silných značiek na trhu," skonštatoval. Electrolux na základe svojho prieskumu z júna tohto roka zistil vysokú penetráciu chladničiek, pračiek, sporákov a odsávačov v slovenských domácnostiach.

Potenciál svojho rastu vidí spoločnosť v umývačkách. Penetrácia zabudovaných umývačiek dosiahla podľa prieskumu Electroluxu 6 %. Ročne sa na trhu predá niekoľko tisíc umývačiek. "Pred troma až štyrmi rokmi sme čakali, že vývoj v predaji umývačiek bude lepší. Predaj však nerastie tak ako sme čakali," dodal Krátky. Odôvodňuje to aj príchodom niektorých nových značiek na trh vyrobených na Blízkom Východe so zastaranou technológiou. "Umývačka riadu je ešte stále považovaná za luxus a jej kúpu podmieňujú finančné a priestorové možnosti," dodal.

Viac ako 70 % predaja domácich spotrebičov predstavujú spotrebiče úspornej triedy A. "Slovensko bola jedna z prvých krajín zo Strednej a Východnej Európy, kde sa začali predávať najúspornejšie spotrebiče," dodal Krátky. Úspornejšie spotrebiče kupujú podľa neho mladší zákazníci a viacpočetné rodiny. Slovenského zákazníka charakterizuje podľa marketingovej manažérky Moniky Karoliovej pri nákupe domáceho spotrebiča konzervativizmus, tzn. že ho najviac zaujímajú praktické vlastnosti a dlhší cyklus výmeny spotrebičov.

Spoločnosť Electrolux je najväčší svetový výrobca kuchynských spotrebičov, vysávačov, zariadení pre kuchyne a práčovne a techniky pre les a záhradu. Každý rok zákazníci v 150 krajinách sveta kúpia viac ako 55 mil. spotrebičov od spoločnosti Electrolux. Vlani dosiahla skupina Electrolux objem predaja vo finančnom vyjadrení na úrovni 121 mld. švédskych korún (SEK) a na celom svete zamestnáva 72 tis. ľudí.


(1 SEK = 4,131 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 114
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 559
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 811
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 270
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 498
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 277
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 050
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 869
  9. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 813
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 769

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minúta po minúte: V Bratislave sa opäť protestuje proti korupcii

Organizátori na protikorupčný protest pozvali aj premiéra Roberta Fica.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

KOMENTÁRE

Aj v Nemecku sa ukazuje kontinuita a megatrend

Garantom odkazu je Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.