POTENCIÁL SVOJHO RASTU VIDÍ SPOLOČNOSŤ ELECTROLUX NA SLOVENSKOM TRHU V PREDAJI UMÝVAČIEK

Slovenský trh domácich spotrebičov klesol o 3,4 %

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux Slovakia, s.r.o. Stanislav Krátky, spoločnosť Electrolux napriek tomu zaznamenala nárast predaja o viac ako 10 %. Najviac sa podľa neho darilo predaju sortimentu chladenia, práčkam a sporákom a vysávačom. "Posilňuje sa podiel značky Electrolux, ktorá tvorila viac ako 60 % na obrate spoločnosti," dodal. Zvyšok tvorili Zanussi a AEG-Electrolux. Január a február tohto roka boli z hľadiska predaja podľa S. Krátkeho nečakane silné mesiace vďaka doznievajúcim decembrovým nákupom. "Momentálne zažívame určité spomalenie predaja," skonštatoval S. Krátky. Predpokladá však oživenie vzhľadom na začínajúci proces recyklácie a zavedenie viditeľných poplatkov za recykláciu.

Väčšinu predaja spoločnosti Electrolux tvorí podľa S. Krátkeho osem až deväť predajcov, pričom tovary sa predávajú v stovkách predajní. V prvom polroku tohto roka podľa generálneho riaditeľa prudko poklesli ceny domácich spotrebičov pre konečných spotrebiteľov kvôli tlaku konkurencie. "Napriek tlaku na ceny však stále registrujeme preferenciu silných značiek na trhu," skonštatoval. Electrolux na základe svojho prieskumu z júna tohto roka zistil vysokú penetráciu chladničiek, pračiek, sporákov a odsávačov v slovenských domácnostiach.

Potenciál svojho rastu vidí spoločnosť v umývačkách. Penetrácia zabudovaných umývačiek dosiahla podľa prieskumu Electroluxu 6 %. Ročne sa na trhu predá niekoľko tisíc umývačiek. "Pred troma až štyrmi rokmi sme čakali, že vývoj v predaji umývačiek bude lepší. Predaj však nerastie tak ako sme čakali," dodal Krátky. Odôvodňuje to aj príchodom niektorých nových značiek na trh vyrobených na Blízkom Východe so zastaranou technológiou. "Umývačka riadu je ešte stále považovaná za luxus a jej kúpu podmieňujú finančné a priestorové možnosti," dodal.

Viac ako 70 % predaja domácich spotrebičov predstavujú spotrebiče úspornej triedy A. "Slovensko bola jedna z prvých krajín zo Strednej a Východnej Európy, kde sa začali predávať najúspornejšie spotrebiče," dodal Krátky. Úspornejšie spotrebiče kupujú podľa neho mladší zákazníci a viacpočetné rodiny. Slovenského zákazníka charakterizuje podľa marketingovej manažérky Moniky Karoliovej pri nákupe domáceho spotrebiča konzervativizmus, tzn. že ho najviac zaujímajú praktické vlastnosti a dlhší cyklus výmeny spotrebičov.

Spoločnosť Electrolux je najväčší svetový výrobca kuchynských spotrebičov, vysávačov, zariadení pre kuchyne a práčovne a techniky pre les a záhradu. Každý rok zákazníci v 150 krajinách sveta kúpia viac ako 55 mil. spotrebičov od spoločnosti Electrolux. Vlani dosiahla skupina Electrolux objem predaja vo finančnom vyjadrení na úrovni 121 mld. švédskych korún (SEK) a na celom svete zamestnáva 72 tis. ľudí.


(1 SEK = 4,131 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 495
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 183
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 124
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 643
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 571
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 727
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 460
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 750
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 361
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

ŠPORT

Českému brankárovi zapadol jazyk, život mu zachraňoval útočník súpera

Otras mozgu, zlomený a narazený zub, rozťatá pera. Tak skončil po zrážke Martin Berkovec. Nebyť zásahu súpera, mohol dopadnúť aj horšie.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

Neprehliadnite tiež

Slovenské regionálne špeciality sa dostanú na pulty reťazcov

Malí regionálni výrobcovia tak majú šancu na zviditeľnenie svojich produktov.

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

Nálada v ekonomike eurozóny sa mierne zlepšila

Motorom rastu bolo najmä zvýšenie dôvery podnikateľov v sektore služieb, v priemysle aj v stavebníctve.

Automobilkám chýba 14-tisíc ľudí, stav je alarmujúci, varuje združenie

Je nevyhnutné, aby kompetentné orgány pristúpili k radikálnym riešeniam v oblasti rekvalifikácií.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop