POTENCIÁL SVOJHO RASTU VIDÍ SPOLOČNOSŤ ELECTROLUX NA SLOVENSKOM TRHU V PREDAJI UMÝVAČIEK

Slovenský trh domácich spotrebičov klesol o 3,4 %

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Slovenský trh domácich spotrebičov v prvom polroku tohto roka zaznamenal pokles o 3,4 %. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Electrolux Domáce spotrebiče SK, Electrolux Slovakia, s.r.o. Stanislav Krátky, spoločnosť Electrolux napriek tomu zaznamenala nárast predaja o viac ako 10 %. Najviac sa podľa neho darilo predaju sortimentu chladenia, práčkam a sporákom a vysávačom. "Posilňuje sa podiel značky Electrolux, ktorá tvorila viac ako 60 % na obrate spoločnosti," dodal. Zvyšok tvorili Zanussi a AEG-Electrolux. Január a február tohto roka boli z hľadiska predaja podľa S. Krátkeho nečakane silné mesiace vďaka doznievajúcim decembrovým nákupom. "Momentálne zažívame určité spomalenie predaja," skonštatoval S. Krátky. Predpokladá však oživenie vzhľadom na začínajúci proces recyklácie a zavedenie viditeľných poplatkov za recykláciu.

Väčšinu predaja spoločnosti Electrolux tvorí podľa S. Krátkeho osem až deväť predajcov, pričom tovary sa predávajú v stovkách predajní. V prvom polroku tohto roka podľa generálneho riaditeľa prudko poklesli ceny domácich spotrebičov pre konečných spotrebiteľov kvôli tlaku konkurencie. "Napriek tlaku na ceny však stále registrujeme preferenciu silných značiek na trhu," skonštatoval. Electrolux na základe svojho prieskumu z júna tohto roka zistil vysokú penetráciu chladničiek, pračiek, sporákov a odsávačov v slovenských domácnostiach.

Potenciál svojho rastu vidí spoločnosť v umývačkách. Penetrácia zabudovaných umývačiek dosiahla podľa prieskumu Electroluxu 6 %. Ročne sa na trhu predá niekoľko tisíc umývačiek. "Pred troma až štyrmi rokmi sme čakali, že vývoj v predaji umývačiek bude lepší. Predaj však nerastie tak ako sme čakali," dodal Krátky. Odôvodňuje to aj príchodom niektorých nových značiek na trh vyrobených na Blízkom Východe so zastaranou technológiou. "Umývačka riadu je ešte stále považovaná za luxus a jej kúpu podmieňujú finančné a priestorové možnosti," dodal.

Viac ako 70 % predaja domácich spotrebičov predstavujú spotrebiče úspornej triedy A. "Slovensko bola jedna z prvých krajín zo Strednej a Východnej Európy, kde sa začali predávať najúspornejšie spotrebiče," dodal Krátky. Úspornejšie spotrebiče kupujú podľa neho mladší zákazníci a viacpočetné rodiny. Slovenského zákazníka charakterizuje podľa marketingovej manažérky Moniky Karoliovej pri nákupe domáceho spotrebiča konzervativizmus, tzn. že ho najviac zaujímajú praktické vlastnosti a dlhší cyklus výmeny spotrebičov.

Spoločnosť Electrolux je najväčší svetový výrobca kuchynských spotrebičov, vysávačov, zariadení pre kuchyne a práčovne a techniky pre les a záhradu. Každý rok zákazníci v 150 krajinách sveta kúpia viac ako 55 mil. spotrebičov od spoločnosti Electrolux. Vlani dosiahla skupina Electrolux objem predaja vo finančnom vyjadrení na úrovni 121 mld. švédskych korún (SEK) a na celom svete zamestnáva 72 tis. ľudí.


(1 SEK = 4,131 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 334
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 953
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 735
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 800
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 496
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 308
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 262
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 827
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 492
  10. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 350

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Európskej komisii sa nepozdávajú 130-miliónové dotácie ani súvisiace investície za pol miliardy eur.

DOMOV

Policajti bili obuškami Rómov, Gašpar vidí neprimerané zákroky

Policajti zasahovali v Zborove pre šarvátku medzi Rómami.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.