SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nový diskontný reťazec na Slovensku zvýšil nákup privátnych značiek

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych ...

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych značiek. Prejavom toho bol nárast ich nákupov v hodnotovom vyjadrení v porovnaní roku 2004 oproti roku 2001 o 314 %. Domácnosti vnímajú súkromné značky kladne.

Vyplýva to z aktualizovanej štúdie spoločnosti GfK Slovakia, Inštitút pre prieskum trhu, s. r. o., Bratislava. Tá monitoruje a hodnotí vývoj trhu po vstupe diskontu na trh a zisťuje zmeny, ktoré diskont na vývoj privátnych značiek prináša. Kontinuálny prieskum bol uskutočnený na vzorke 1 500 domácností za január až apríl 2005, teda za obdobie pôsobenia diskontu na trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa výsledkov štúdie zvýšenie výdavkov na privátne značky sprevádzal rast ich podielu na celkových nákupoch, a to na úkor nákupov značkových výrobkov. Tento ročný trend pokračoval aj v porovnaní obdobia január až apríl 2005 oproti obdobiu september až december 2004, keď podiel súkromných značiek z hľadiska výdavkov domácností tvoril 18,3 %. Tento vývoj ovplyvnila širšia ponuka výrobkov privátnych značiek aj zmena postojov kupujúcich k týmto značkám.

Prieskum potvrdil, že privátne značky nie sú vnímané domácnosťami ako nekvalitný produkt, ale skôr ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, avšak v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V spomínanom medziročnom porovnaní najvýraznejšie vzrástli privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesňových syrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Z prognózy GfK je zrejmé, že pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky.

GfK v oblasti privátnych značiek očakáva rast nákupov, nakoľko ich domácnosti stále vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa v roku 2004 oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v roku 2005.

GfK Slovakia je od roku 1991 lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Patrí do celosvetovej siete GfK (Norimberg). V súčasnosti má GfK Group viac ako 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách, eviduje 5 500 pracovníkov. Patrí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 518
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 328
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 964
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 278
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 366
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 052
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 645
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 803
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 493
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 900
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

SACR lákala zahraničných turistov na Slovensko.

Letisko v Prahe malo o 80 % cestujúcich menej kvôli pandémii

Pandémia koronavírusu uvrhla letecký sektor do ťažkej krízy.

Pražské letisko Václava Havla.

Vláda prerušila rokovanie o pláne širokopásmového pripojenia, potrebuje dáta

Po ich spracovaní dát bude rokovanie o tomto bode pokračovať.

Rokovanie vlády v Bratislave 16. septembra 2020.

O tehotenské a dlhodobé ošetrovné sa ešte nedá žiadať, platí až od 1. apríla

Zákon o nových nemocenských dávkach ešte nenadobudol platnosť.