Nový diskontný reťazec na Slovensku zvýšil nákup privátnych značiek

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych ...

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych značiek. Prejavom toho bol nárast ich nákupov v hodnotovom vyjadrení v porovnaní roku 2004 oproti roku 2001 o 314 %. Domácnosti vnímajú súkromné značky kladne.

Vyplýva to z aktualizovanej štúdie spoločnosti GfK Slovakia, Inštitút pre prieskum trhu, s. r. o., Bratislava. Tá monitoruje a hodnotí vývoj trhu po vstupe diskontu na trh a zisťuje zmeny, ktoré diskont na vývoj privátnych značiek prináša. Kontinuálny prieskum bol uskutočnený na vzorke 1 500 domácností za január až apríl 2005, teda za obdobie pôsobenia diskontu na trhu.

Podľa výsledkov štúdie zvýšenie výdavkov na privátne značky sprevádzal rast ich podielu na celkových nákupoch, a to na úkor nákupov značkových výrobkov. Tento ročný trend pokračoval aj v porovnaní obdobia január až apríl 2005 oproti obdobiu september až december 2004, keď podiel súkromných značiek z hľadiska výdavkov domácností tvoril 18,3 %. Tento vývoj ovplyvnila širšia ponuka výrobkov privátnych značiek aj zmena postojov kupujúcich k týmto značkám.

Prieskum potvrdil, že privátne značky nie sú vnímané domácnosťami ako nekvalitný produkt, ale skôr ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, avšak v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V spomínanom medziročnom porovnaní najvýraznejšie vzrástli privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesňových syrov.

Z prognózy GfK je zrejmé, že pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky.

GfK v oblasti privátnych značiek očakáva rast nákupov, nakoľko ich domácnosti stále vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa v roku 2004 oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v roku 2005.

GfK Slovakia je od roku 1991 lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Patrí do celosvetovej siete GfK (Norimberg). V súčasnosti má GfK Group viac ako 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách, eviduje 5 500 pracovníkov. Patrí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 486
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 765
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 089
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 794
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 532
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 523
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 504
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 381
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 357
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 976

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Filmom Nina som si musel posoliť rany

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Česi dlhujú v zahraničí vyše 4 bilióny korún, je to historické maximum

Zahraničný dlh Česka sa medziročne zvýšil o 1,161 bilióna korún.

Dotácia na zateplenie domu je vyššia, záujemcov o ňu pribudlo

Peňazí je viac, dokumentácie menej. Do tretieho kola vstúpili dotácie na zateplenie domov s novými pravidlami, získať možno až 8500 eur.

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.