Nový diskontný reťazec na Slovensku zvýšil nákup privátnych značiek

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych ...

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych značiek. Prejavom toho bol nárast ich nákupov v hodnotovom vyjadrení v porovnaní roku 2004 oproti roku 2001 o 314 %. Domácnosti vnímajú súkromné značky kladne.

Vyplýva to z aktualizovanej štúdie spoločnosti GfK Slovakia, Inštitút pre prieskum trhu, s. r. o., Bratislava. Tá monitoruje a hodnotí vývoj trhu po vstupe diskontu na trh a zisťuje zmeny, ktoré diskont na vývoj privátnych značiek prináša. Kontinuálny prieskum bol uskutočnený na vzorke 1 500 domácností za január až apríl 2005, teda za obdobie pôsobenia diskontu na trhu.

Podľa výsledkov štúdie zvýšenie výdavkov na privátne značky sprevádzal rast ich podielu na celkových nákupoch, a to na úkor nákupov značkových výrobkov. Tento ročný trend pokračoval aj v porovnaní obdobia január až apríl 2005 oproti obdobiu september až december 2004, keď podiel súkromných značiek z hľadiska výdavkov domácností tvoril 18,3 %. Tento vývoj ovplyvnila širšia ponuka výrobkov privátnych značiek aj zmena postojov kupujúcich k týmto značkám.

Prieskum potvrdil, že privátne značky nie sú vnímané domácnosťami ako nekvalitný produkt, ale skôr ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, avšak v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V spomínanom medziročnom porovnaní najvýraznejšie vzrástli privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesňových syrov.

Z prognózy GfK je zrejmé, že pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky.

GfK v oblasti privátnych značiek očakáva rast nákupov, nakoľko ich domácnosti stále vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa v roku 2004 oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v roku 2005.

GfK Slovakia je od roku 1991 lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Patrí do celosvetovej siete GfK (Norimberg). V súčasnosti má GfK Group viac ako 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách, eviduje 5 500 pracovníkov. Patrí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 401
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 307
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 326
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 099
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 980
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 175
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 003
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 581
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 570

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop