SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Nový diskontný reťazec na Slovensku zvýšil nákup privátnych značiek

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych ...

Bratislava 18. augusta (TASR) Vstupom nového diskontného reťazca na slovenský maloobchodný trh sa v septembri až decembri 2004 zvýšil nákup privátnych značiek. Prejavom toho bol nárast ich nákupov v hodnotovom vyjadrení v porovnaní roku 2004 oproti roku 2001 o 314 %. Domácnosti vnímajú súkromné značky kladne.

Vyplýva to z aktualizovanej štúdie spoločnosti GfK Slovakia, Inštitút pre prieskum trhu, s. r. o., Bratislava. Tá monitoruje a hodnotí vývoj trhu po vstupe diskontu na trh a zisťuje zmeny, ktoré diskont na vývoj privátnych značiek prináša. Kontinuálny prieskum bol uskutočnený na vzorke 1 500 domácností za január až apríl 2005, teda za obdobie pôsobenia diskontu na trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa výsledkov štúdie zvýšenie výdavkov na privátne značky sprevádzal rast ich podielu na celkových nákupoch, a to na úkor nákupov značkových výrobkov. Tento ročný trend pokračoval aj v porovnaní obdobia január až apríl 2005 oproti obdobiu september až december 2004, keď podiel súkromných značiek z hľadiska výdavkov domácností tvoril 18,3 %. Tento vývoj ovplyvnila širšia ponuka výrobkov privátnych značiek aj zmena postojov kupujúcich k týmto značkám.

Prieskum potvrdil, že privátne značky nie sú vnímané domácnosťami ako nekvalitný produkt, ale skôr ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, avšak v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V spomínanom medziročnom porovnaní najvýraznejšie vzrástli privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesňových syrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Z prognózy GfK je zrejmé, že pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky.

GfK v oblasti privátnych značiek očakáva rast nákupov, nakoľko ich domácnosti stále vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa v roku 2004 oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v roku 2005.

GfK Slovakia je od roku 1991 lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Patrí do celosvetovej siete GfK (Norimberg). V súčasnosti má GfK Group viac ako 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách, eviduje 5 500 pracovníkov. Patrí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  4. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  5. Odpady nad zlato
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  8. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  6. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  7. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  8. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 914
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 266
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 175
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 607
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 069
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 555
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 452
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 313
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 274
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Neprehliadnite tiež

Richard Sulík.

Europoslanci sa utrhli, strelíme si do kolena, varuje minister hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Šéf Fed-u Jerome Powell.

Menový výbor ponechal kľúčovú sadzbu takmer na nule.


TASR 12 h
Byt aj bytový dom sa dajú ochrániť poistením. Treba to však urobiť správne.

Ceny domov v USA v auguste naďalej rástli.


SITA 12 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  3. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  4. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  5. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Martin Ondráš: Vidiek nestratil len 5 mld, stratil nádej a budúcnosť....
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 299
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 220
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 925
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 216
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 055
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 491
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 294
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 743
Skryť Zatvoriť reklamu