SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
GFK SLOVAKIA OČAKÁVA V OBLASTI PRIVÁTNYCH ZNAČIEK NÁRAST NÁKUPOV, NAKOĽKO SLOVENSKÉ DOMÁCNOSTI ICH VNÍMAJÚ POZITÍVNE

Slováci zvýšili nákupy výrobkov privátnych značiek

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových nákupoch dosiahol 18,3 %. Ako ďalej informovala Lucia Rozborová z marketingu GfK Slovakia, celkovo narástli nákupy za posledné štyri mesiace minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2001 o 314 %. Pod nárast nákupu výrobkov privátnych značiek sa podpísal príchod nového hráča - diskontu Lidl na slovenský maloobchodný trh. Nárast výdavkov na privátne značky sprevádzal podľa nej aj nárast ich podielu na celkových nákupoch a to na úkor nákupov značkových

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvodom takéhoto vývoja na maloobchodnom trhu bola na jednej strane podľa prieskumu GfK širšia ponuka výrobkov privátnych značiek, ako aj zmena postojov kupujúcich k privátnym značkám. Slovenské domácnosti nevnímajú výrobky privátnych značiek podľa prieskumu ako nekvalitný produkt, takéto negatívne vnímanie privátnych značiek by sa prejavilo predovšetkým významným rozdielom v nákupoch privátnych značiek v nižších a vyšších príjmových kategóriách. Zákazníci ho skôr vnímajú ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, len v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali podľa prieskumu GfK najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V porovnaní so štyrmi poslednými mesiacmi minulého roka a prvých štyroch mesiacov tohto roka narástli najvýraznejšie privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesnivých syrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky. GfK Slovakia očakáva v oblasti privátnych značiek nárast nákupov, nakoľko slovenské domácnosti ich vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa vlani oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v tomto roku. GfK uskutočnila kontinutálny prieskum po vstupe diskontu na slovenský trh na vzorke 1 500 domácností.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 311
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 014
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 873
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 239
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 284
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 143
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 602
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 744
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 440
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 930
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dva dni nemal platiť zákaz vychádzania, o chybe vraj vláda vedela

Zákaz vychádzania bude platiť aj 25. a 26. januára.

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

Neprehliadnite tiež

SACR lákala zahraničných turistov na Slovensko.

Letisko v Prahe malo o 80 % cestujúcich menej kvôli pandémii

Pandémia koronavírusu uvrhla letecký sektor do ťažkej krízy.

Pražské letisko Václava Havla.

Vláda prerušila rokovanie o pláne širokopásmového pripojenia, potrebuje dáta

Po ich spracovaní dát bude rokovanie o tomto bode pokračovať.

Rokovanie vlády v Bratislave 16. septembra 2020.

O tehotenské a dlhodobé ošetrovné sa ešte nedá žiadať, platí až od 1. apríla

Zákon o nových nemocenských dávkach ešte nenadobudol platnosť.