GFK SLOVAKIA OČAKÁVA V OBLASTI PRIVÁTNYCH ZNAČIEK NÁRAST NÁKUPOV, NAKOĽKO SLOVENSKÉ DOMÁCNOSTI ICH VNÍMAJÚ POZITÍVNE

Slováci zvýšili nákupy výrobkov privátnych značiek

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových nákupoch dosiahol 18,3 %. Ako ďalej informovala Lucia Rozborová z marketingu GfK Slovakia, celkovo narástli nákupy za posledné štyri mesiace minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2001 o 314 %. Pod nárast nákupu výrobkov privátnych značiek sa podpísal príchod nového hráča - diskontu Lidl na slovenský maloobchodný trh. Nárast výdavkov na privátne značky sprevádzal podľa nej aj nárast ich podielu na celkových nákupoch a to na úkor nákupov značkových

Dôvodom takéhoto vývoja na maloobchodnom trhu bola na jednej strane podľa prieskumu GfK širšia ponuka výrobkov privátnych značiek, ako aj zmena postojov kupujúcich k privátnym značkám. Slovenské domácnosti nevnímajú výrobky privátnych značiek podľa prieskumu ako nekvalitný produkt, takéto negatívne vnímanie privátnych značiek by sa prejavilo predovšetkým významným rozdielom v nákupoch privátnych značiek v nižších a vyšších príjmových kategóriách. Zákazníci ho skôr vnímajú ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, len v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali podľa prieskumu GfK najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V porovnaní so štyrmi poslednými mesiacmi minulého roka a prvých štyroch mesiacov tohto roka narástli najvýraznejšie privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesnivých syrov.

Pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky. GfK Slovakia očakáva v oblasti privátnych značiek nárast nákupov, nakoľko slovenské domácnosti ich vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa vlani oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v tomto roku. GfK uskutočnila kontinutálny prieskum po vstupe diskontu na slovenský trh na vzorke 1 500 domácností.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 547
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 814
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 382
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 377
  5. Kam do tepla v januári? 2 494
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 365
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 181
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

Počet podnikateliek na Slovensku stúpa, na priemer EÚ to ešte nestačí

Ženy podnikajú výraznejšie viac v odvetviach služieb a obchodu.

Zdravotné poisťovne hľadajú zdroje na zvýšenie platieb ambulanciám

Jedna ambulancia má podľa Asociácie súkromných lekárov SR na svoj chod potrebovať asi 5500 eur.

Stredná a východná Európa majú dobré vyhliadky na ekonomický rast

Ratingová agentúra Moody's: Na potenciál rastu regiónu negatívne vplývajú štrukturálne problémy.