GFK SLOVAKIA OČAKÁVA V OBLASTI PRIVÁTNYCH ZNAČIEK NÁRAST NÁKUPOV, NAKOĽKO SLOVENSKÉ DOMÁCNOSTI ICH VNÍMAJÚ POZITÍVNE

Slováci zvýšili nákupy výrobkov privátnych značiek

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových nákupoch dosiahol 18,3 %. Ako ďalej informovala Lucia Rozborová z marketingu GfK Slovakia, celkovo narástli nákupy za posledné štyri mesiace minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2001 o 314 %. Pod nárast nákupu výrobkov privátnych značiek sa podpísal príchod nového hráča - diskontu Lidl na slovenský maloobchodný trh. Nárast výdavkov na privátne značky sprevádzal podľa nej aj nárast ich podielu na celkových nákupoch a to na úkor nákupov značkových

Dôvodom takéhoto vývoja na maloobchodnom trhu bola na jednej strane podľa prieskumu GfK širšia ponuka výrobkov privátnych značiek, ako aj zmena postojov kupujúcich k privátnym značkám. Slovenské domácnosti nevnímajú výrobky privátnych značiek podľa prieskumu ako nekvalitný produkt, takéto negatívne vnímanie privátnych značiek by sa prejavilo predovšetkým významným rozdielom v nákupoch privátnych značiek v nižších a vyšších príjmových kategóriách. Zákazníci ho skôr vnímajú ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, len v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali podľa prieskumu GfK najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V porovnaní so štyrmi poslednými mesiacmi minulého roka a prvých štyroch mesiacov tohto roka narástli najvýraznejšie privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesnivých syrov.

Pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky. GfK Slovakia očakáva v oblasti privátnych značiek nárast nákupov, nakoľko slovenské domácnosti ich vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa vlani oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v tomto roku. GfK uskutočnila kontinutálny prieskum po vstupe diskontu na slovenský trh na vzorke 1 500 domácností.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 7 597
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 724
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 458
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 438
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 393
  7. Kam do tepla v januári? 2 349
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 074
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 991
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 190

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open.

AUTO

Nehody komplikujú dopravu v Bratislave, na D1 sa zrazilo 5 áut

Zápchy sú aj na diaľničnom obchvate.

Neprehliadnite tiež

Ani advokáti sa nezhodnú, či je poplatok za sobáš diskriminačný

Ak je s cirkevným sobášom viac práce, poplatok je opodstatnený, treba to však preskúmať.

Syn daroval Zmajkovičovej dom, v majetkovom priznaní chýba

Jaroslav Zmajkovič získal priestranú nehnuteľnosť v roku 2008, keď jeho mama bola už šesť rokov poslankyňou.

Francúzska automobilka PSA Group sa s odborármi dohodla na zrušení 1 300 miest

Päť zo šiestich odborových organizácií, ktoré pôsobia v automobilke, s dohodou súhlasilo.

Žiga po schôdzke ministrov V4: Podporíme zmluvu o voľnom obchode s Austráliou

Slovensko je jedným z najväčších producentov automobilov na svete a Austrália je tiež trh, kam zo Slovenska odchádzajú automobily.

Bitcoin tento rok pokorí hranicu 25-tisíc dolárov, tvrdí analytik Lee

Podľa Leeho predpovede by sa kurz bitcoinu mohol do roku 2022 vyšplhať až na 125-tisíc dolárov.