GFK SLOVAKIA OČAKÁVA V OBLASTI PRIVÁTNYCH ZNAČIEK NÁRAST NÁKUPOV, NAKOĽKO SLOVENSKÉ DOMÁCNOSTI ICH VNÍMAJÚ POZITÍVNE

Slováci zvýšili nákupy výrobkov privátnych značiek

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel nákupov privátnych značiek na celkových nákupoch dosiahol 18,3 %. Ako ďalej informovala Lucia Rozborová z marketingu GfK Slovakia, celkovo narástli nákupy za posledné štyri mesiace minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2001 o 314 %. Pod nárast nákupu výrobkov privátnych značiek sa podpísal príchod nového hráča - diskontu Lidl na slovenský maloobchodný trh. Nárast výdavkov na privátne značky sprevádzal podľa nej aj nárast ich podielu na celkových nákupoch a to na úkor nákupov značkových

Dôvodom takéhoto vývoja na maloobchodnom trhu bola na jednej strane podľa prieskumu GfK širšia ponuka výrobkov privátnych značiek, ako aj zmena postojov kupujúcich k privátnym značkám. Slovenské domácnosti nevnímajú výrobky privátnych značiek podľa prieskumu ako nekvalitný produkt, takéto negatívne vnímanie privátnych značiek by sa prejavilo predovšetkým významným rozdielom v nákupoch privátnych značiek v nižších a vyšších príjmových kategóriách. Zákazníci ho skôr vnímajú ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, len v inom obale a za nižšiu cenu.

Privátne značky mali podľa prieskumu GfK najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V porovnaní so štyrmi poslednými mesiacmi minulého roka a prvých štyroch mesiacov tohto roka narástli najvýraznejšie privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesnivých syrov.

Pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi skúšajú nové výrobky. GfK Slovakia očakáva v oblasti privátnych značiek nárast nákupov, nakoľko slovenské domácnosti ich vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k privátnym značkám sa vlani oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v tomto roku. GfK uskutočnila kontinutálny prieskum po vstupe diskontu na slovenský trh na vzorke 1 500 domácností.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 719
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 427
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 359
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 303
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 883
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 835
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 836
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 695
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 851
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 338

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Pozrite sa, koľko stoja Sociálnu poisťovňu nemocenské či materské dávky

Za šesť mesiacov vyplatila poisťovňa vyše milión rôznych dávok.

Na Expe v Kazachstane predstavuje Slovensko svoje kúpele a hrady

Slovensko sa na výstave prezentuje ako krajina dobrých nápadov.

Google zisťoval, koľko miliónov zarobili vydieračské vírusy v počítačoch

Vydieračské vírusy po prieniku do počítačov zašifrujú dáta a žiadajú výkupné.