S PENIAZMI OD VÝPLATY K VÝPLATE VYSTAČÍ 41 % OBČANOV A 22 % MÁ DLHY ALEBO ŽIJE Z ÚSPOR

Zhoršenie finančných pomerov domácností cíti 42 % občanov

BRATISLAVA 15. augusta (SITA) - Celkové zhoršenie finančných pomerov vo svojej domácnosti zaznamenali v porovnaní so situáciou pred dvanástimi mesiacmi viac než dve pätiny opýtaných. Podľa 36 % ostala ...

BRATISLAVA 15. augusta (SITA) - Celkové zhoršenie finančných pomerov vo svojej domácnosti zaznamenali v porovnaní so situáciou pred dvanástimi mesiacmi viac než dve pätiny opýtaných. Podľa 36 % ostala rovnaká a podľa 21 % respondentov sa finančná situácia domácností zlepšila. "Podiel pozitívnych hodnotení bol na svojom doterajšom maxime, pri medziročnej komparácii sa podiel kritických hlasov znížil o desať percentuálnych bodov," uvádza Štatistický úrad SR (ŠÚ) v spotrebiteľskom barometri. V nasledujúcom období sa podľa takmer polovice opýtaných občanov finančné krytie domácností nezmení.

Na otázku, či majú dlhy alebo sporia, 36 % oslovených občanov uviedlo, že v ich domácnosti sporia. S peniazmi od výplaty k výplate vystačí 41 % občanov a 22 % má dlhy alebo žije z úspor. Oproti stavu pred rokom klesla frekvencia domácností s debetným hospodárením o jeden percentuálny bod. Podľa 80 % opýtaných nie je v súčasnosti na Slovensku vhodný čas na sporenie. Trinásť percent oslovených občanov sa vyjadrilo, že je vhodný čas na ukladanie peňazí. Takmer tri štvrtiny opýtaných nepredpokladá, že počas nasledujúcich dvanástich mesiacov nasporí nejaké peniaze.

Najfrekventovanejšou odpoveďou pri otázke, či je v súčasnosti správny čas na veľké nákupy, bola odpoveď, že nie je ani správny ani nesprávny čas. Zvolilo si ju 46 % opýtaných. Nevýhodný čas na veľké nákupy je podľa 27 % opýtaných. Nižšie výdavky na veľké nákupy predpokladá v nasledujúcich dvanástich mesiacoch podľa prieskumu 39 % opýtaných. Vyššiu finančnú čiastku než predtým má v úmysle minúť 14 % respondentov a viac než dve pätiny opýtaných rovnakú ako doteraz. Osemnásť percent domácností očakáva, že minie väčšiu sumu peňazí na stavebné úpravy bytu, z nich 4 % si zvolili odpoveď "rozhodne áno" a 14 % "asi áno". Zvýšenie výdavkov neočakáva 81 % domácností.

Kúpiť alebo stavať dom, chalupu alebo chatu plánujú v nasledujúcich dvanástich mesiacoch tri percentá domácností. Z nich jedno percento "rozhodne áno" a 2 % "asi áno". Záporná odpoveď sa vyskytovala v 96 percentách. Zistenia z rovnakého obdobia minulého roka boli podobné. Počas nasledujúcich dvanástich mesiacov má v pláne kúpiť auto spolu 5 % domácností, z nich 1 % "rozhodne áno" a 4 % "asi áno". Zastúpenie opačného postoja predstavovalo 94 %. Pred rokom bol zaznamenaný rovnaký záujem o kúpu auta.

ŠÚ uskutočnil výskum od 1. do 8. júla technikou štandardizovaného rozhovoru prostredníctvom dotazníka. Podľa jednotnej medzinárodnej metodiky sa prieskum zameriaval na osoby 16-ročné a staršie. Vzhľadom na veľkosť základného súboru, ktorý tvorilo 4 353 650 obyvateľov SR vo veku 16 a viac rokov, t.j. 80,92 % zo všetkých obyvateľov SR ku 31. decembru 2003, bola výberová vzorka naplánovaná na 1 400 rozhovorov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 393
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 401
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 056
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 933
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 208
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 594
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 341
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 326
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 224
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 704

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.