Medzi záujemcami o privatizáciu ZSSK Cargo je aj Slavia Capital

Bratislava 10. augusta (TASR) - Finančná skupina Slavia Capital podala predbežnú cenovú ponuku na privatizáciu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia ...

Bratislava 10. augusta (TASR) - Finančná skupina Slavia Capital podala predbežnú cenovú ponuku na privatizáciu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a. s., v konzorciu s renomovanou medzinárodnou spoločnosťou. TASR to potvrdil hovorca Slavie Capital Peter Benčurik.

Kto je partnerom Slavie v konzorciu, Benčurik nepovedal. Nekomentoval ani informáciu, že by mohlo ísť o maďarské železnice MÁV Rt. "Ide o strategické konzorcium, ktorého zámerom je komplexný rozvoj nákladnej železničnej dopravy na Slovensku pri plnom využití existujúcich dopravných koridorov," uviedol ďalej Benčurik. Ponuka podľa neho reflektuje aj široké skúsenosti oboch partnerov z oblasti dopravného, energetického a finančného trhu, private equity operácií, poradenstva a reštrukturalizácie firiem.

Komunikačné riaditeľstvo MÁV Rt. informáciu o tom, že ich partnerom v konzorciu je Slavia Capital ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. O koho ide, zverejní neskôr, uviedlo pre TASR.

Cena je jedným z rozhodujúcich faktorov v súťaži, preto podľa Benčurika v tejto chvíli nie je vhodné hovoriť o tom, koľko sú za nákladnú železničnú dopravu ochotní zaplatiť. Cenové ponuky by sa podľa dávnejšieho vyjadrenia ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča mohli pohybovať medzi 15 až 20 miliardami Sk.

Skupina spoločností Slavia Capital je stredoeurópskym investičným domom, ktorý sa orientuje na private equity operácie, poradenstvo, správu majetku klientov, financovanie obchodu, podnikanie s nehnuteľnosťami a corporate finance. Dosiaľ poskytla investičné poradenstvo pri viac ako 20 kľúčových transakciách v objeme prevyšujúcom 1,6 miliardy USD, čo je v prepočte 49,7 miliardy SKK. Radila okrem iného pri privatizácii spoločností Vítkovice Steel, Škoda Holding a Slovenské telekomunikácie. Poradenstvo poskytovala tiež spoločnostiam ČEZ, Jukos, Westfalischenferngas, AES Horizons, Danone a Osinek. Materská spoločnosť Slavia Capital Group vykázala v roku 2004 zisk 10,7 milióna Sk, čo bol viac ako dvojnásobný medziročný rast. Tento rok by mala materská spoločnosť ukončiť so ziskom 15 miliónov Sk.

Zo 14 zahraničných a slovenských spoločností, ktoré prejavili záujem o 100-% podiel v ZSSK Cargo, vybrala 9-členná komisia 8 spoločností, ktoré zaradila do užšieho kola výberového konania.

V tomto kole pokračuje aj ďalšie konzorcium, ktorého súčasťou je finančná skupina Penta Investments Limited. Predbežnú ponuku predložila s americkou investičnou skupinou Rail World Holding LLC a britskou spoločnosťou Mid Europa Partners LLP.

Rail World Holdings LLC je medzinárodná skupina so sídlom v Chicagu. Zaoberá sa manažmentom a investíciami v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Manažuje železničnú dopravu v Poľsku, Kanade a USA. Mid Europa Partners LLP je britská private equity manažérska spoločnosť, ktorá sa spoločne s Rail World zúčastnila na privatizácii a reštrukturalizácii Estónskych železníc EVR. Penta Investments Limited patrí do stredoeurópskej private equity skupiny Penta. Pôsobí v oblasti strategických investícií a reštrukturalizačných projektov.

Po prevzatí oznámenia o zaradení do užšej 8-člennej skupiny môžu tieto spoločnosti získať podrobné informácie o skutočnom stave v Cargu. Ako TASR informoval člen predstavenstva privatizačného poradcu, firmy CA IB Financial Advisor, a. s., Martin Dudák, všetkých 8 spoločností si už prevzalo oznámenia.

V septembri komisia vyzve záujemcov, aby predložili konečné ponuky za získanie 100 % akcií ZSSK Cargo. Posledný termín na ich predloženie ešte nie je presne stanovený, ale predpokladá sa, že bude na konci novembra 2005. Potom bude určený víťaz, ktorý sprivatizuje Cargo. Na rozhodnutie o víťazovi nie je stanovená presná lehota, ale víťaz medzinárodného tendra by mal byť známy do konca roka 2005.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.