Po havárii poisťovne vodičov často sklamú

Ak má niekto uzatvorené havarijné poistenie, neznamená to, že poisťovňa za neho preplatí celú opravu v prípade havárie. Poisťovne totiž majú vlastné postupy, ako ohodnocujú vzniknutú škodu.

BRATISLAVA -

Program na výpočet škody

Na vlastnej skúsenosti sa to potvrdilo majiteľovi súkromnej firmy Petrovi Trgalovi. Keď nedávno jeho zamestnankyňa havarovala na služobnom aute, poisťovňa Kooperativa im uznala náklady na opravu 18 457 korún, hoci účet zo servisu bol 22 135 korún. Poisťovňa to odôvodnila tým, že servis svojvoľne zvýšil náklady na opravu. O čo konkrétne išlo, sa však majiteľ auta doteraz nedozvedel. "Ja absolútne nechápem, prečo to nepreplatili. Nechcú so mnou komunikovať," hovorí Trgala.

Poisťovňa Kooperativa to vysvetľuje svojím vlastným postupom ohodnocovania škôd, ktorý môže byť iný, než skutočné náklady. "Výška nákladov na opravu vozidla sa stanovuje kalkulačným programom, ktorý je pravidelne aktualizovaný cenami náhradných dielov importérov pre jednotlivé typy vozidiel," povedala hovorkyňa poisťovne Kooperativa Zuzana Wagnerová. "V prípade, že faktúra za opravu od klienta je vyššia ako kalkulácia stanovená poisťovňou, likvidátor preverí rozdiel výpočtu nákladov na opravu vozidla. Poisťovňa v tomto prípade hradí primerané náklady na opravu motorového vozidla," dodala Wagnerová.

Ostatné poisťovne potvrdili, že postupujú rovnako. "Faktúru za opravu vozidla predloženú poškodeným vždy porovnáme s našou kalkuláciou. V prípade, že ceny na faktúre nekorešpondujú s cenami importéra, v zmysle poistných podmienok uhradíme primerané náklady," vraví hovorkyňa poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa Lucia Muthová.

Poisťovne vyberajú servis

Aby klient dostal od poisťovne preplatené všetky náklady na opravu, odporúčajú mu poisťovne opravovať auto v servise, s ktorým majú uzatvorenú zmluvu. Ten by mal mať rovnaké ceny, ako sú uvedené v programe na výpočet škody. Aj v takom prípade však môže prísť k rozdielom. Odhadca z poisťovne si nemusí všimnúť niektorú poruchu a ak ho servis na ňu neupozorní, poisťovňa sa o nej nemá ako dozvedieť. Potom klientovi takúto opravu nepreplatí.

Vedúci skupiny poistenia motorových vozidiel poisťovne Uniqa Jozef Strasík hovorí, že suma, ktorú poisťovňa zákazníkovi preplatí sa môže znížiť aj dojednanou spoluúčasťou a opravou v servise, ktorý má hodinovú sadzbu vyššiu, ako je uvedená v poistnej zmluve. "Okrem toho sa poistné plnenie môže znížiť v prípadoch jazdy pod vplyvom alkoholu, ak vodič poruší svoje povinnosti, ktoré mu ukladá zákon, vyhláška alebo podmienky poistenia," hovorí Strasík.

Podľa generálneho riaditeľa poisťovne Wüstenrot Siegfrieda Fatziho sa poistné plnenie znižuje aj o náklady, ktoré nesúvisia s opravou. Klient tak nemôže čakať, že mu poisťovňa preplatí nejaké poškodenie, ktoré mal na vozidle už pred haváriou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 319
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 215
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 253
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 179
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 964
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 222
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 021
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 593
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 861
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 572

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop