DPA: Prevzatie Reeboku adidasom bude mať pre globálny trh ďalekosiahle dôsledky

New York 4. augusta (TASR) - Prevzatie 3. najväčšieho výrobcu športovej obuvi na svete Reebok dvojkou v branži spoločnosťou adidas povedie na globálnom ...

New York 4. augusta (TASR) - Prevzatie 3. najväčšieho výrobcu športovej obuvi na svete Reebok dvojkou v branži spoločnosťou adidas povedie na globálnom trhu s celkovým obratom 33 miliárd USD, v prepočte 1,05 bilióna SKK, k ďalekosiahlym zmenám. Pre menších konkurentov, ako Puma či americký výrobca športovej obuvi New Balance Athletic Shoe, bude transakcia podľa vyjadrenia pozorovateľov z branže znamenať silný tlak.

Ako ďalej dnes analyzuje nemecká tlačová agentúra DPA, hlavným motívom adidasu pri kúpe spoločnosti Reebok za 3,8 miliardy USD, alebo 59 USD za akciu, je získať silnejšiu pozíciu na americkom a svetovom trhu voči nepopierateľnej jednotke v branži, spoločnosti Nike. Výsledok prinesie enormné zmeny predovšetkým na americkom trhu so športovou obuvou, na ktorý pripadá takmer polovica celosvetového obratu.

Menší výrobcovia, ktorí sa chcú presadiť na tomto trhu, budú musieť veľmi veľa investovať, vysvetľujú znalci amerického trhu. Dôvod: adidas a Reebok budú mať podľa odhadov v USA dohromady podiel 21 % a na svetovom trhu 25 %. New Balance má podiel na svetovom trhu asi 10 %, pričom americké firmy sú silné predovšetkým na domácom trhu. Puma už v súčasnosti hľadá akvizície.

Nike vedie stále na domácom trhu s podielom 36 % a na globálnom má 33-% podiel. Najväčší európsky výrobca športových potrieb adidas bol v USA s doterajším trhovým podielom 8,9 % relatívne slabý a bol dokonca až za Reebokom s jeho trhovým podielom 12,2 %, ako aj za firmou New Balance.

Spoločnosti adidas sa v uplynulých 20 rokoch nikdy poriadne nepodarilo spopularizovať svoju technologicky vysoko kvalitnú športovú obuv vo veľkých amerických mestách u mladých ľudí tak ako americkým výrobcom, píše ďalej DPA. Reebok sa naproti tomu zdôraznením tzv. hip-hop kultúry a s odvážnym dizajnom v minulých rokoch v USA dobre presadil.

Zakladateľ spoločnosti Reebok Paul B. Fireman, ktorý kúpil značku Reebok na konci 70. rokov a v roku 1979 založil Reebok International ako drobnú americkú obuvnícku firmu, si príde na svoje. S manželkou vlastní ešte okolo 17 % akcií Reeboku a za podiely dostane približne 650 miliónov USD. Akcie Reeboku za jeden deň vyleteli nahor o 30 % a vo štvrtok sa kótovali na 57,14 USD/akciu.

adidas a Reebok vďaka širšej ponuke a väčšej spoločnej údernej sily pravdepodobne budú mať vo veľkých amerických reťazcoch so športovou obuvou, ako Foot Locker, ako aj v obchodných domoch a špecializovaných obchodoch, možnosť výhodnejšie umiestniť svoje topánky a ďalšie športové výrobky, domnievajú sa odborníci. Tam mala doteraz jednoznačne náskok firma Nike.

Aj v reklame môžu adidas a Reebok vystupovať oveľa premyslenejšie. Nike podľa denníka USA Today vynaložil vlani na reklamu v USA 85 miliónov USD. adidas minul 47 miliónov USD a Reebok 26 miliónov EUR, uzatvára analýzu nemecká agentúra DPA.

(1 USD = 31,827 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 388
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 296
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 312
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 129
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 199
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 014
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 587
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 585

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop