FRANKFURT 4. augusta (SITA, Reuters) - Divízia luxusných automobilov Mercedes Car Group spoločnosti DaimlerChrysler evidovala v júli nárast predaja áut o 2,2 % na 100 200 kusov. Za prvých sedem mesiacov tohto roka sa však predaj vozidiel značky Mercedes znížil o 1,3 % na 674 200 kusov. Divíziu Mercedes, kedysi hlavný pilier automobilky DaimlerChrysler, vytlačil z prvého miesta na trhu z pohľadu predaja a výšky zisku rival BMW.
Predaj značky Mercedes-Benz sa v júli zvýšil o 4,4 % na 88 200 kusov. Ako ďalej informovala spoločnosť DaimlerChrysler, automobilov značky Smart predala v sledovanom období o 11,6 % menej, a to 12 tis. kusov. Silný kurz eura, zmeny modelov a straty divízie Smart boli hlavnými príčinami prevádzkovej straty Mercedes Car Group v prvom kvartáli na úrovni 954 mil. eur. V tomto roku očakáva spoločnosť DaimlerChrysler mierny nárast predaja značky Mercedes, keďže divízia Mercedes Car Group uvedie na trh nové modely áut.
(1 EUR = 38,9 SKK)