Toyota očakáva rast predaja v tomto roku na trhu v USA do 10 %

TRAVERSE CITY 4. augusta (SITA, Reuters) - Japonská automobilová spoločnosť Toyota Motor očakáva rast predaja na americkom trhu v tomto roku v rozsahu od 5 % do 10 %. Ako uviedol prezident americkej divízie ...

TRAVERSE CITY 4. augusta (SITA, Reuters) - Japonská automobilová spoločnosť Toyota Motor očakáva rast predaja na americkom trhu v tomto roku v rozsahu od 5 % do 10 %. Ako uviedol prezident americkej divízie Toyoty Jim Press, spoločnosť zvyšuje svoj odhad rastu z pôvodne uvádzaných 5 %. Od januára sa predaj japonskej automobilky na americkom trhu zvýšil o 11,7 %, v júli predaj vzrástol medziročne o 12,3 %. "V druhom polroku sa rast predaja spomalí. Celoročný rast bude nižší ako 10 %," povedal Press v rozhovore pre agentúru Reuters počas výročnej automobilovej konferencie v Traverse City v Michigane.

Podľa Pressa sa predaj Toyoty zvyšuje najmä vďaka jej modelom Prius, čo je automobil na hybridný pohon, a Scion. V minulom roku sa predaj Toyoty na americkom automobilovom trhu zvýšil v porovnaní s rokom 2003 o 10 %.

Japonské automobilky Toyota, Nissan, či Honda výrazne expandujú na americkom trhu na úkor domácich výrobcov. V snahe udržať si trhové podiely vyhlásili detroitské automobilky General Motors (GM), Ford a Chrysler rozsiahle programy znižovania cien. Americké automobilky strácajú podiely v prospech japonských výrobcov najmä kvôli svojim vysokým nákladom. V samotnom júli však vďaka marketingovým aktivitám zaznamenali americké automobilky vyšší rast predaja na trhu v USA ako ich ázijskí konkurenti. Predaj Fordu sa po 13 mesiacoch poklesu zvýšil v júli medziročne o 35,5 %, predaj GM posilnil o 19,1 % po tom, ako v júni vzrástol o 41 % a predaj automobilky Chrysler sa zvýšil o 32 %. Predaj Toyoty pritom v júli vzrástol o 12,3 %, predaj Hondy sa zvýšil o 14,5 % a predaj Nissanu stúpol o 19,4 %.

Americké automobilky General Motors a Ford Motor v pondelok vyhlásili, že opäť znižujú ceny svojich automobilov v snahe prilákať zákazníkov a udržať si svoje trhové podiely na americkom trhu. Najprv GM oznámil, že ruší svoj program "Zamestnanecké zľavy pre každého", v rámci ktorého automobilka predávala od 1. júna svoje výrobky za ceny, za aké ich predtým predávala len svojim zamestnancom. Tento program GM nahrádza znížením odporúčaných predajných cien pre približne 30 zo svojich 76 modelov v rozsahu od niekoľkých sto až po niekoľko tisíc dolárov. Ford okamžite reagoval vyhlásením, že predlžuje platnosť svojho vlastného programu zliav "Rodinný plán" až do 6. septembra. Do tohto programu, ktorým Ford od 1. júla kopíroval rozšírenie zamestnaneckých zliav od GM, zároveň začleňuje nové modely. Ford tiež v reakcii na krok GM znížil odporúčané predajné ceny niektorých svojich automobilov.

Masívne zľavy, ktoré americké automobilky poskytujú zákazníkom v mene záchrany predaja a trhových podielov, však majú negatívny vplyv na ich hospodárske výsledky. GM vykázal v druhom kvartáli 2005 stratu na severoamerickom trhu vo výške 1,19 mld. USD.


(1 USD = 31,827 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.