Toyota očakáva rast predaja v tomto roku na trhu v USA do 10 %

TRAVERSE CITY 4. augusta (SITA, Reuters) - Japonská automobilová spoločnosť Toyota Motor očakáva rast predaja na americkom trhu v tomto roku v rozsahu od 5 % do 10 %. Ako uviedol prezident americkej divízie ...

TRAVERSE CITY 4. augusta (SITA, Reuters) - Japonská automobilová spoločnosť Toyota Motor očakáva rast predaja na americkom trhu v tomto roku v rozsahu od 5 % do 10 %. Ako uviedol prezident americkej divízie Toyoty Jim Press, spoločnosť zvyšuje svoj odhad rastu z pôvodne uvádzaných 5 %. Od januára sa predaj japonskej automobilky na americkom trhu zvýšil o 11,7 %, v júli predaj vzrástol medziročne o 12,3 %. "V druhom polroku sa rast predaja spomalí. Celoročný rast bude nižší ako 10 %," povedal Press v rozhovore pre agentúru Reuters počas výročnej automobilovej konferencie v Traverse City v Michigane.

Podľa Pressa sa predaj Toyoty zvyšuje najmä vďaka jej modelom Prius, čo je automobil na hybridný pohon, a Scion. V minulom roku sa predaj Toyoty na americkom automobilovom trhu zvýšil v porovnaní s rokom 2003 o 10 %.

Japonské automobilky Toyota, Nissan, či Honda výrazne expandujú na americkom trhu na úkor domácich výrobcov. V snahe udržať si trhové podiely vyhlásili detroitské automobilky General Motors (GM), Ford a Chrysler rozsiahle programy znižovania cien. Americké automobilky strácajú podiely v prospech japonských výrobcov najmä kvôli svojim vysokým nákladom. V samotnom júli však vďaka marketingovým aktivitám zaznamenali americké automobilky vyšší rast predaja na trhu v USA ako ich ázijskí konkurenti. Predaj Fordu sa po 13 mesiacoch poklesu zvýšil v júli medziročne o 35,5 %, predaj GM posilnil o 19,1 % po tom, ako v júni vzrástol o 41 % a predaj automobilky Chrysler sa zvýšil o 32 %. Predaj Toyoty pritom v júli vzrástol o 12,3 %, predaj Hondy sa zvýšil o 14,5 % a predaj Nissanu stúpol o 19,4 %.

Americké automobilky General Motors a Ford Motor v pondelok vyhlásili, že opäť znižujú ceny svojich automobilov v snahe prilákať zákazníkov a udržať si svoje trhové podiely na americkom trhu. Najprv GM oznámil, že ruší svoj program "Zamestnanecké zľavy pre každého", v rámci ktorého automobilka predávala od 1. júna svoje výrobky za ceny, za aké ich predtým predávala len svojim zamestnancom. Tento program GM nahrádza znížením odporúčaných predajných cien pre približne 30 zo svojich 76 modelov v rozsahu od niekoľkých sto až po niekoľko tisíc dolárov. Ford okamžite reagoval vyhlásením, že predlžuje platnosť svojho vlastného programu zliav "Rodinný plán" až do 6. septembra. Do tohto programu, ktorým Ford od 1. júla kopíroval rozšírenie zamestnaneckých zliav od GM, zároveň začleňuje nové modely. Ford tiež v reakcii na krok GM znížil odporúčané predajné ceny niektorých svojich automobilov.

Masívne zľavy, ktoré americké automobilky poskytujú zákazníkom v mene záchrany predaja a trhových podielov, však majú negatívny vplyv na ich hospodárske výsledky. GM vykázal v druhom kvartáli 2005 stratu na severoamerickom trhu vo výške 1,19 mld. USD.


(1 USD = 31,827 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 969
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 277
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 546
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 871
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 731
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 225
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 478
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 035
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 163

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Európa pumpuje do Grécka milióny, ale ľudia sú stále chudobnejší

Problémom sú škrty, ktoré krajina musela prijať, aby znížila napríklad obrovský dlh, pre ktorý jej stále hrozí bankrot.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop