Tokio 4. augusta (TASR) - Japonská Toyota, ktorá je druhým najväčším automobilovým koncernom na svete po americkom General Motors (GM), má iné starosti než mnohé podniky v tomto odvetví. Nedokáže uspokojovať dopyt po svojich produktoch. Tento rok si jej vedenie dalo za cieľ vyrobiť 7,97 milióna vozidiel. Jej kapacity idú na plné obrátky. Do konca tohto desaťročia by mala Toyota dosiahnuť ročnú produkciu GM. K dosiahnutiu cieľa prispejú aj nové závody, ktoré budú tento rok otvorené v Česku, Poľsku a Mexiku. V nasledujúcich rokoch otvorí koncern závody v Číne, USA, Rusku a v Kanade. Niektoré z nich sú už vo výstavbe, ďalšie sú ešte len v štádiu projektovej prípravy.
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung uviedol, že Toyota ide v odbyte proti trendu na trhu s vozidlami vďaka jej povesti výrobcu, ktorý ponúka výrobky vysokej kvality za rozumnú cenu.
Predaj Toyoty sústavne rastie na jej najdôležitejšom trhu, v USA. Neprekáža jej ani ostrý konkurenčný boj medzi automobilkami Ford, GM a DaimlerChrysler, ktoré si navzájom ekonomicky škodia veľkými zľavami pri predaji svojich vozidiel. Hoci v poslednom čase aj ona musela zvýšiť zľavy na svoje vozidlá zo 160 na 1 090 USD, čo je v prepočte vyše 34 600 SKK. Predstaviteľ Toyoty Takeši Suzuki však uviedol, že išlo o dopredaj starých modelov a pri nových modeloch budú zľavy miernejšie, ale odbyt bude zrejme aj tak stúpať.
(1 USD = 31,827 SKK)