DETROIT 3. augusta (SITA, Reuters) - Automobilky General Motors (GM), Ford a Chrysler zaznamenali v júli vďaka vysokým zľavám dvojciferné medziročné percentuálne zvýšenie predaja, vďaka čomu prekonala takzvaná "veľká trojka" očakávania. Najväčšia automobilka na svete GM zaznamenala v Spojených štátoch amerických v júni 41-percentné medziročné zvýšenie predaja, v júli sa však rast predaja spomalil na 19,1 %. Výsledok podporilo rozhodnutie automobilky ponúknuť vozidlá za rovnako nízke ceny, za aké ich poskytuje svojim zamestnancom.
Automobilka Ford uskutočnila rovnaký program zliav ako GM a predaj sa v júli zvýšil medziročne o 35,5 %, pričom išlo o prvý rast po sérii 13 mesiacov poklesu. Divízia Chrysler skupiny DaimlerChrysler uviedla, že jej predaj v USA sa v júli medziročne zvýšil o 32 %. Spoločnosť poskytla zákazníkom zľavy, ktoré sa taktiež vyrovnali programu zamestnaneckých zliav od GM. Programy zamestnaneckých zliav znižujú marže detroitských automobiliek, umožnili im však zbaviť sa zásob nepredaných vozidiel z modelových radov končiacich v roku 2005, a taktiež zvýšiť trhové podiely.