Americké automobilky pritvrdzujú cenovú vojnu v USA

DETROIT 2. augusta (SITA, Reuters) - Americké automobilové spoločnosti General Motors Corp (GM) a Ford Motor Co opäť znižujú ceny svojich automobilov v snahe prilákať zákazníkov a udržať si svoje trhové ...

DETROIT 2. augusta (SITA, Reuters) - Americké automobilové spoločnosti General Motors Corp (GM) a Ford Motor Co opäť znižujú ceny svojich automobilov v snahe prilákať zákazníkov a udržať si svoje trhové podiely na americkom trhu. Najprv GM oznámil, že ruší svoj program "Zamestnanecké zľavy pre každého", v rámci ktorého automobilka predávala od 1. júna svoje výrobky za ceny, za aké ich predtým predávala len svojim zamestnancom. Tento program GM nahrádza znížením odporúčaných predajných cien pre približne 30 zo svojich 76 modelov v rozsahu od niekoľkých sto až po niekoľko tisíc dolárov. Ford okamžite reagoval vyhlásením, že predlžuje platnosť svojho vlastného programu zliav "Rodinný plán" až do 6. septembra. Do tohto programu, ktorým Ford od 1. júla kopíroval rozšírenie zamestnaneckých zliav od GM, zároveň začleňuje nové modely. Ford tiež v reakcii na krok GM znížil odporúčané predajné ceny niektorých svojich automobilov.

Americké automobilky držia 57,5 % domáceho trhu, ich podiel sa však neustále znižuje kvôli agresívnemu nástupu ázijských výrobcov. Automobilky Toyota Motors a Nissan Motors v júni dosiahli dvojciferný nárast predaja, júnový predaj GM sa vďaka programu zliav zvýšil medziročne o 41 %. Masívne zľavy, ktoré americké automobilky poskytujú zákazníkom v mene záchrany predaja a trhových podielov, však majú negatívny vplyv na ich hospodárske výsledky. GM vykázal v druhom kvartáli 2005 stratu na severoamerickom trhu vo výške 1,19 mld. USD.

Automobilka General Motors okrem znižovania odporúčaných cien tiež vyhlásila nový program motivovania zákazníkov s cieľom zvýšiť pridanú hodnotu niektorých predávaných vozidiel, pričom ich cena zostane nezmenená. GM sa teda v rámci marketingového programu "Prísľub najvyššej hodnoty" snaží obrátiť na zákazníkov, ktorých záujmom nie je nízka cena, ale kvalita a čo najkomplexnejšie vybavenie a doplnky.

Na situáciu na americkom automobilovom trhu zareagovala podľa nemenovaného zdroja zo spoločnosti aj automobilka Chrysler. Americká divízia koncernu DaimlerChrysler údajne predĺži platnosť svojho programu zliav, v rámci ktorého, podobne ako pred ňou GM aj Ford, predáva od začiatku júla svoje výrobky za ceny, za aké ich predtým ponúkala svojim zamestnancom.


(1 USD = 31,911 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 719
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 567
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 558
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 339
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 867
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 616
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop