PARÍŽ 28. júla (SITA, Reuters) - Tržby mediálnej divízie francúzskeho výrobcu elektroniky a poskytovateľa mediálnych služieb, firmy Thomson SA, sa v prvom polroku 2005 zvýšili medziročne o 225 mil. eur na 2,775 mld. eur. Analytici očakávali úroveň tržieb 2,818 mld. eur. Pri stálych menových kurzoch by tržby predstavovali 2,852 mld. eur. Hlavná mediálna divízia firmy Thomson vykázala v sledovanom období o 6,2 % vyšší prevádzkový zisk, ktorý však nesplnil predpovede analytikov. Zisk divízie pred započítaním úrokov a daní (EBIT) sa zvýšil zo 166 mil. eur v prvom polroku vlaňajška na 176,4 mil. eur zaznamenaných za šesť mesiacov tohto roka. Analytici odhadovali zisk 200 mil. eur.
Čistý zisk mediálnej divízie, ktorá sa najviac podieľa na tvorbe zisku spoločnosti Thomson, sa zvýšil o 25 % na 65 mil. eur. Po započítaní výsledkov elektronickej divízie sa však konsolidovaná čistá strata spoločnosti zvýšila zo 191 mil. eur na 462 mil. eur hlavne kvôli nákladom na reštrukturalizáciu.
(1 EUR = 39,089 SKK)