SOUL 28. júla (SITA, Reuters) - Tržby najväčšieho juhokórejského výrobcu automobilov Hyundai Motor Co klesli v druhom štvrťroku medziročne o 3 % na 6,95 bil. kórejských wonov (KRW). Tržby spoločnosti poškodila silnejšia juhokórejská mena, ktorá oslabila export firmy. Ten pritom tvorí 70 % z predaja spoločnosti.
Čistý zisk firmy v druhom štvrťroku vzrástol vďaka ozdraveniu jej finančných divízií, prevádzkový zisk však poklesol o 36 % kvôli silnejšiemu wonu a vysokým cenám ocele. Čistý zisk Hyundai v druhom kvartáli stúpol o 24 % na 613,2 mld. KRW z revidovanej úrovne 494,3 mld. KRW pred rokom. Analytici odhadovali, že čistý zisk spoločnosti dosiahne 430 mld. KRW. Prevádzkový zisk firmy sa v druhom štvrťroku znížil na 457,9
mld. KRW, keď v rovnakom období predchádzajúceho roka to bolo 712,5 mld. KRW.
Analytici očakávajú, že vyššie ceny automobilov, ako aj stabilné ceny surovín podporia výhľad ziskovosti spoločnosti pre zvyšok roka. "Hyundai ťaží z uvedenia nových modelov a mal by dosiahnuť silný rast, keďže sa očakáva aj ozdravenie dopytu na domácom trhu," povedal Song In-ho, finančný manažér Kyobo Investment Trust & Management. "Uvidí sa však, ako sa spoločnosť vyrovná s vplyvmi volatilného kurzu wonu, vyššími cenami ocele a intenzívnou konkurenciou na americkom trhu." dodal Song In-ho.
Na Slovensku stavia dcérska firma Kia Motors spoločnosti Hyundai Motor závod, ktorý by mal byť dokončený v septembri 2005 a od mája do decembra 2006 by mal byť v skúšobnej prevádzke. Ročne bude vyrábať okolo 300 tis. vozidiel, pričom priamo v závode bude zamestnaných 2 811 ľudí. Celková investícia spoločnosti Kia by mala predstavovať 1,1 mld. USD, subdodávatelia by mali preinvestovať 300 mil. USD.
(100 KRW = 3,09 SKK)
(1 USD = 32,597 SKK)