K polročným výsledkom skupiny Renault pomohol aj predaj áut Nissan a Dacia

Paríž 27. júla (TASR) - Francúzska automobilka Renault dosiahla za 1. polrok 2005 čistý zisk 2,211 miliardy EUR, v prepočte 86,337 miliardy SKK, čo predstavuje ...

Paríž 27. júla (TASR) - Francúzska automobilka Renault dosiahla za 1. polrok 2005 čistý zisk 2,211 miliardy EUR, v prepočte 86,337 miliardy SKK, čo predstavuje medziročne 52-% nárast.

Dynamika automobilky Nissan, v ktorej má Renault 44-% podiel kapitálu, znova "potiahla" výsledky francúzskej skupiny, informoval dnes denník La Tribune v internetovej verzii. Príspevok automobilky Nissan sa zvýšil o 1,9 % a jej čistý výsledok predstavoval 911 miliónov EUR.

Aj v oblasti predaja zaznamenala skupina nárast. Skupina Renault predala pod značkami Renault, Dacia a Renault Samsung Motors 1 359 000 kusov vozidiel na celom svete. Z toho bolo o 50 000 osobných a úžitkových áut viac ako v predchádzajúcom roku, aj napriek stagnácii automobilového trhu v štátoch západnej Európy. V tejto oblasti sveta, kde sa predaj zvýšil len o 0,4 %, má Renault 10,8-% podiel na trhu. V porovnaní s 1. polrokom 2004, keď bol 10,9-%, ostal podiel na trhu pre Renault prakticky stabilný.

Predaj áut francúzskej skupiny, mimo krajín západnej Európy, sa zvýšil, podporoval ho najmä úspech nového modelu Logan, predávaného pod značkou Dacia. Predaj vozidiel skupiny sa mimo západoeurópskeho regiónu zvýšil o 17,5 % a predstavoval 28,4 % z celkového predaja skupiny. V 1. polroku 2004 bol predaj skupiny v uvedených oblastiach 25,2-%.

Za jediný čierny bod vo výsledkoch skupiny za uvedené obdobie označil denník rentabilitu skupiny. Mierne sa zhoršila v danom období. Operačná marža predstavovala 4,4 % z obratu, kým vlani za 1. polrok bola 5,4-%.

Na tento celý rok vedenie skupiny potvrdilo ciele, ktoré oznámilo vo februári. Ráta s operačnou maržou nad 4 % z obratu a potvrdilo, že v štátoch západnej Európy chce mať podiel na trhu porovnateľný s minuloročným.

(1 EUR = 39,049 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 206
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 599
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 532
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 154
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 761
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 494
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 931
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 924
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 774

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.