Bratislava/Ženeva 26. júla (TASR) - Americká spoločnosť Hewlett-Packard (HP) dosiahla najlepšie výsledky na trhu s notebookmi v regióne Európy, Blízkeho východu a Afriky (EMEA). Vyplýva to zo správy, ktorú uverejnila analytická spoločnosť Canalys.
Najvyššiu priečku predaja notebookov v regióne EMEA dosiahla spoločnosť HP vďaka približne 16-% podielu na tomto trhu. Medziročne vzrástol počet vyexpedovaných notebookov o 55 %, čo o 11 % prevyšuje rast celého sektora.
Podľa spoločnosti Canalys sa firma HP stala na trhu EMEA oveľa agresívnejšou a má mimoriadne silné postavenie na Blízkom východe. Predaj podporilo hlavne vyriešenie problémov so zásobovaním a opätovné uvedenie akciových ponúk známych ako "Crazy Days".
Spoločnosť HP je celosvetovým poskytovateľom technologických riešení pre spotrebiteľov, firmy a inštitúcie. Portfólio produktov zahŕňa IT infraštruktúru, podnikové a domáce výpočtové systémy a riešenia zobrazovania a tlače. Celkové príjmy HP za štyri po sebe idúce fiškálne štvrťroky, končiace 30. apríla 2005, dosiahli 83,3 miliardy USD, čo je v prepočte asi 2,68 bilióna SKK.
Na Slovensku predal HP v 2. kvartáli tohto roka 3 669 notebookov, čo predstavuje približne 24-% podiel na trhu. Oproti minulému roku sa výsledky predaja notebookov HP zlepšili o 230 %, pričom slovenský trh v tomto segmente vzrástol celkovo iba o 88 %. Spoločnosť Hewlett-Packard Slovakia v súčasnosti zamestnáva na Slovensku 290 stálych zamestnancov.
TASR o tom informovala marketingová manažérka spoločnosti HP Slovakia Martina Oujezdská.
(1 USD = 32,273 SKK)