V prvej desiatke 100 Top značiek si najviac polepšila Nokia

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá sa posunula z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila hodnotu svojej značky o 10 % na 26,452 mld. USD. Na prvých piatich miestach rebríčka značiek, ktorý zostavil magazín podľa metodiky spoločnosti Interbrand, sa poradie nezmenilo. Rovnako ako vlani prvé miesto v rebríčku patrí s najvyššou hodnotou značky na úrovni 67,525 mld. USD spoločnosti Cola-Cola. Za ňou nasledujú Microsoft, IBM, GE a Intel. Spomedzi týchto firiem zvýšila najviac hodnotu svojej značky firma GE, a síce o 7 % na 46,996 mld. USD.

O jednu priečku na siedme miesto poklesla v rámci prvej desiatky spoločnosť Disney, ktorej hodnota dosiahla 26,441 mld. USD. Firma McDonald's klesla taktiež o jedno miesto na ôsmu priečku. O 10 % si polepšila podľa magazínu japonská spoločnosť Toyota, ktorej hodnota dosiahla tento rok 24,837 mld. USD. Toyota naďalej zostala v rebríčku na deviatom mieste. Na desiatom mieste bola, rovnako ako v minulom roku, spoločnosť Marlboro s hodnotou značky 21,189 mld. USD.

O 10 % si pohoršil americký Hewlett-Packard, ktorého hodnota klesla na 18,866 mld. USD a umiestnil sa na 13. mieste. Až o 20 %, na 10,429 mld. USD vzrástla hodnota značky britskej finančnej inštitúcie HSBC, ktorá postúpila o štyri priečky na 29. miesto. Japonský elektrotechnický gigant Sony spadol tento rok v rebríčku Top značiek o osem priečok na 28. miesto, keď sa jeho hodnota znížila o 16 % na 10,754 mld. USD. Nemecký automobilový výrobca Volkswagen klesol v rebríčku na 56. priečku zo 48. miesta v roku 2004. Jeho hodnota klesla o 12 % a dosiahla 5,617 mld. USD.

Do rebríčka zaradil magazín v tomto roku aj nové značky, medzi ktoré patrila napríklad spoločnosť UPS. Tá sa s hodnotou 9,923 mld. USD zaradila na 32. miesto. Ďalším nováčikom bol Google na 38 mieste s hodnotou 8,461 mld. USD a švajčiarsky Novartis na 43. mieste s hodnotou 7,746 mld. USD. Na 84. priečke sa ako jedna z nových značiek umiestnila spoločnosť Hyundai s hodnotou 3,48 mld. USD.

Pri vytváraní rebríčka 100 Top značiek zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.

Metodika spoločnosti Interbrand zahŕňa pri zostavovaní rebríčka najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov množstvo faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčka vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok, a síce mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda USD, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.


(1 USD = 32,273 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 534
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 021
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 896
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 936
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 880
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 207
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 074
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 696
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 601
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 486

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.