V prvej desiatke 100 Top značiek si najviac polepšila Nokia

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá sa posunula z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila hodnotu svojej značky o 10 % na 26,452 mld. USD. Na prvých piatich miestach rebríčka značiek, ktorý zostavil magazín podľa metodiky spoločnosti Interbrand, sa poradie nezmenilo. Rovnako ako vlani prvé miesto v rebríčku patrí s najvyššou hodnotou značky na úrovni 67,525 mld. USD spoločnosti Cola-Cola. Za ňou nasledujú Microsoft, IBM, GE a Intel. Spomedzi týchto firiem zvýšila najviac hodnotu svojej značky firma GE, a síce o 7 % na 46,996 mld. USD.

O jednu priečku na siedme miesto poklesla v rámci prvej desiatky spoločnosť Disney, ktorej hodnota dosiahla 26,441 mld. USD. Firma McDonald's klesla taktiež o jedno miesto na ôsmu priečku. O 10 % si polepšila podľa magazínu japonská spoločnosť Toyota, ktorej hodnota dosiahla tento rok 24,837 mld. USD. Toyota naďalej zostala v rebríčku na deviatom mieste. Na desiatom mieste bola, rovnako ako v minulom roku, spoločnosť Marlboro s hodnotou značky 21,189 mld. USD.

O 10 % si pohoršil americký Hewlett-Packard, ktorého hodnota klesla na 18,866 mld. USD a umiestnil sa na 13. mieste. Až o 20 %, na 10,429 mld. USD vzrástla hodnota značky britskej finančnej inštitúcie HSBC, ktorá postúpila o štyri priečky na 29. miesto. Japonský elektrotechnický gigant Sony spadol tento rok v rebríčku Top značiek o osem priečok na 28. miesto, keď sa jeho hodnota znížila o 16 % na 10,754 mld. USD. Nemecký automobilový výrobca Volkswagen klesol v rebríčku na 56. priečku zo 48. miesta v roku 2004. Jeho hodnota klesla o 12 % a dosiahla 5,617 mld. USD.

Do rebríčka zaradil magazín v tomto roku aj nové značky, medzi ktoré patrila napríklad spoločnosť UPS. Tá sa s hodnotou 9,923 mld. USD zaradila na 32. miesto. Ďalším nováčikom bol Google na 38 mieste s hodnotou 8,461 mld. USD a švajčiarsky Novartis na 43. mieste s hodnotou 7,746 mld. USD. Na 84. priečke sa ako jedna z nových značiek umiestnila spoločnosť Hyundai s hodnotou 3,48 mld. USD.

Pri vytváraní rebríčka 100 Top značiek zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.

Metodika spoločnosti Interbrand zahŕňa pri zostavovaní rebríčka najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov množstvo faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčka vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok, a síce mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda USD, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.


(1 USD = 32,273 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 362
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 072
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 133
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 776
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 756
  6. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 5 432
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 545
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 502
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 077
  10. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 2 508

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Vychovala sebeckých synov. Obetavá Baba z ľadu zaujala v USA

Film ocenili na festivale Tribeca.

KOMENTÁRE

Pravicová vláda nebude. Môže za to Kotleba s Ficom?

Sulík s Matovičom odkázali, že Fico je väčšie zlo než extrémizmus.

KULTÚRA

Prvý bozk gayov. Aké revolučné filmy nakrútil Jonathan Demme

Režisér Mlčania jahniat mal 73 rokov.

Neprehliadnite tiež

Skylink mení svoje logo, zaplatí zaň do dvoch miliónov eur

Nové logo je inšpirované štylizovaným kaleidoskopom, ktorý má symbolizovať programovú pestrosť ponuky Skylink.

Šéf nemeckého Ifo bilancuje sto dní Donalda Trumpa vo funkcii

Clemens Fuest nepovažuje za veľmi pravdepodobné, že Trump začne obchodnú vojnu.

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati. Koľko môže stáť?

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop