V prvej desiatke 100 Top značiek si najviac polepšila Nokia

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá sa posunula z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila hodnotu svojej značky o 10 % na 26,452 mld. USD. Na prvých piatich miestach rebríčka značiek, ktorý zostavil magazín podľa metodiky spoločnosti Interbrand, sa poradie nezmenilo. Rovnako ako vlani prvé miesto v rebríčku patrí s najvyššou hodnotou značky na úrovni 67,525 mld. USD spoločnosti Cola-Cola. Za ňou nasledujú Microsoft, IBM, GE a Intel. Spomedzi týchto firiem zvýšila najviac hodnotu svojej značky firma GE, a síce o 7 % na 46,996 mld. USD.

O jednu priečku na siedme miesto poklesla v rámci prvej desiatky spoločnosť Disney, ktorej hodnota dosiahla 26,441 mld. USD. Firma McDonald's klesla taktiež o jedno miesto na ôsmu priečku. O 10 % si polepšila podľa magazínu japonská spoločnosť Toyota, ktorej hodnota dosiahla tento rok 24,837 mld. USD. Toyota naďalej zostala v rebríčku na deviatom mieste. Na desiatom mieste bola, rovnako ako v minulom roku, spoločnosť Marlboro s hodnotou značky 21,189 mld. USD.

O 10 % si pohoršil americký Hewlett-Packard, ktorého hodnota klesla na 18,866 mld. USD a umiestnil sa na 13. mieste. Až o 20 %, na 10,429 mld. USD vzrástla hodnota značky britskej finančnej inštitúcie HSBC, ktorá postúpila o štyri priečky na 29. miesto. Japonský elektrotechnický gigant Sony spadol tento rok v rebríčku Top značiek o osem priečok na 28. miesto, keď sa jeho hodnota znížila o 16 % na 10,754 mld. USD. Nemecký automobilový výrobca Volkswagen klesol v rebríčku na 56. priečku zo 48. miesta v roku 2004. Jeho hodnota klesla o 12 % a dosiahla 5,617 mld. USD.

Do rebríčka zaradil magazín v tomto roku aj nové značky, medzi ktoré patrila napríklad spoločnosť UPS. Tá sa s hodnotou 9,923 mld. USD zaradila na 32. miesto. Ďalším nováčikom bol Google na 38 mieste s hodnotou 8,461 mld. USD a švajčiarsky Novartis na 43. mieste s hodnotou 7,746 mld. USD. Na 84. priečke sa ako jedna z nových značiek umiestnila spoločnosť Hyundai s hodnotou 3,48 mld. USD.

Pri vytváraní rebríčka 100 Top značiek zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.

Metodika spoločnosti Interbrand zahŕňa pri zostavovaní rebríčka najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov množstvo faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčka vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok, a síce mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda USD, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.


(1 USD = 32,273 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 866
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 683
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 124
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 056
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 042
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 566
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 558
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 077
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.