Globálny trh s mobilným obsahom by sa mal do roku strojnásobiť

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Dopyt zákazníkov mobilných operátorov po sťahovaní obsahu, ako sú hry, hudba a vyzváňacie tóny, by sa mal v nasledujúcich dvanástich mesiacoch strojnásobiť. Objem globálneho ...

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Dopyt zákazníkov mobilných operátorov po sťahovaní obsahu, ako sú hry, hudba a vyzváňacie tóny, by sa mal v nasledujúcich dvanástich mesiacoch strojnásobiť. Objem globálneho trhu by tak mal dosiahnuť 7,6 mld. eur. Uvádza sa to v štúdii britskej spoločnosti LogicaCMG.

Štúdiu spoločnosť pripravila na základe prieskumu z mája a júna tohto roka s viac ako tisíc obyvateľmi západnej Európy, USA, Brazílie a Malajzie. Ako z nej vyplýva, každý piaty užívateľ už na svoj mobilný telefón niekedy sťahoval platený obsah. V nasledujúcich dvanástich mesiacoch má však tieto služby využívať 60 % zákazníkov. Priemerná mesačná suma, ktorú užívatelia minú na sťahovanie, je 6,32 eur. Štyria z desiatich užívateľov pritom predpokladá, že táto suma ešte narastie.

V súčasnosti sa podľa štúdie najviac sťahujú vyzváňacie tóny, hry a hudba. "Zvýšiť by sa mal však aj dopyt po spravodajstve a športových informáciách, a to hlavne na európskom trhu," uviedla spoločnosť. Pri sťahovaní hudby a videa sa podľa nej očakáva silný rast. Napríklad v juhovýchodnej Ázií predpokladá každý desiaty užívateľ, že do roka bude sťahovať kompletné filmy.

Výskum tiež ukázal, že 45 % užívateľov požaduje, aby bolo platenie jednoduchšie ako doteraz. Viac ako 40 % užívateľov chce kúpený obsah zdieľať s niekoľkými priateľmi. Operátori tak budú musieť podľa spoločnosti investovať do riešení, ktoré umožnia udržať šírenie plateného obsahu pod kontrolou a vyhovieť požiadavkám na ochranu autorských práv. Podľa štúdie tiež 17 % užívateľov požaduje, aby si zakúpený obsah mohli ukladať do schránky v mobilnej sieti. Dve tretiny ľudí, ktorí majú záujem o nákup obsahu očakávajú, že budú dostávať zvýhodnené ponuky ako bonus za využívanie hlasových služieb a SMS.

V štúdii sa tiež uvádza, že viac ako pätina zákazníkov považuje svoj aparát na sťahovanie obsahu za nepostačujúci a takmer rovnaký počet ich tvrdí, že v súčasnosti je sťahovanie obsahu príliš zložité. Každý druhý užívateľ má obavy zo záležitostí spojených s bezpečnosťou, ako napríklad zneužitie osobných údajov, či podvodov. Podľa spoločnosti je však dobrou správou pre operátorov, že 90 % užívateľov ovplyvňujú marketingové kampane uskutočňované cez mobilné siete.

LogicaCMG je svetový dodávateľ a prevádzkovateľ IT riešení, konzultačná firma a systémový integrátor. Jej zákazníci pôsobia predovšetkým v sektoroch telekomunikácií, energetiky, finančných služieb, priemyslu a verejnej správy. Spoločnosť vznikla v decembri 2002 spojením firiem Logica a CMG. LogicaCMG zamestnáva približne 21 tis. ľudí a má pobočky v 34 krajinách. Spoločnosť dosiahla vlani obrat na úrovni 1,658 mld. GBP a hospodárila so ziskom 111 mil. GBP.

Na Slovensku má LogicaCMG viac ako 100 zamestnancov. Organizačne patrí do stredoeurópskej skupiny LogicaCMG CEE, ktorá je dodávateľom IT služieb na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a Chorvátsku.


(1 EUR = 38,884 SKK)

(1 GBP = 56,107 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 748
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 043
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 476
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 649
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 496
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 294
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop