Globálny trh s mobilným obsahom by sa mal do roku strojnásobiť

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Dopyt zákazníkov mobilných operátorov po sťahovaní obsahu, ako sú hry, hudba a vyzváňacie tóny, by sa mal v nasledujúcich dvanástich mesiacoch strojnásobiť. Objem globálneho ...

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Dopyt zákazníkov mobilných operátorov po sťahovaní obsahu, ako sú hry, hudba a vyzváňacie tóny, by sa mal v nasledujúcich dvanástich mesiacoch strojnásobiť. Objem globálneho trhu by tak mal dosiahnuť 7,6 mld. eur. Uvádza sa to v štúdii britskej spoločnosti LogicaCMG.

Štúdiu spoločnosť pripravila na základe prieskumu z mája a júna tohto roka s viac ako tisíc obyvateľmi západnej Európy, USA, Brazílie a Malajzie. Ako z nej vyplýva, každý piaty užívateľ už na svoj mobilný telefón niekedy sťahoval platený obsah. V nasledujúcich dvanástich mesiacoch má však tieto služby využívať 60 % zákazníkov. Priemerná mesačná suma, ktorú užívatelia minú na sťahovanie, je 6,32 eur. Štyria z desiatich užívateľov pritom predpokladá, že táto suma ešte narastie.

V súčasnosti sa podľa štúdie najviac sťahujú vyzváňacie tóny, hry a hudba. "Zvýšiť by sa mal však aj dopyt po spravodajstve a športových informáciách, a to hlavne na európskom trhu," uviedla spoločnosť. Pri sťahovaní hudby a videa sa podľa nej očakáva silný rast. Napríklad v juhovýchodnej Ázií predpokladá každý desiaty užívateľ, že do roka bude sťahovať kompletné filmy.

Výskum tiež ukázal, že 45 % užívateľov požaduje, aby bolo platenie jednoduchšie ako doteraz. Viac ako 40 % užívateľov chce kúpený obsah zdieľať s niekoľkými priateľmi. Operátori tak budú musieť podľa spoločnosti investovať do riešení, ktoré umožnia udržať šírenie plateného obsahu pod kontrolou a vyhovieť požiadavkám na ochranu autorských práv. Podľa štúdie tiež 17 % užívateľov požaduje, aby si zakúpený obsah mohli ukladať do schránky v mobilnej sieti. Dve tretiny ľudí, ktorí majú záujem o nákup obsahu očakávajú, že budú dostávať zvýhodnené ponuky ako bonus za využívanie hlasových služieb a SMS.

V štúdii sa tiež uvádza, že viac ako pätina zákazníkov považuje svoj aparát na sťahovanie obsahu za nepostačujúci a takmer rovnaký počet ich tvrdí, že v súčasnosti je sťahovanie obsahu príliš zložité. Každý druhý užívateľ má obavy zo záležitostí spojených s bezpečnosťou, ako napríklad zneužitie osobných údajov, či podvodov. Podľa spoločnosti je však dobrou správou pre operátorov, že 90 % užívateľov ovplyvňujú marketingové kampane uskutočňované cez mobilné siete.

LogicaCMG je svetový dodávateľ a prevádzkovateľ IT riešení, konzultačná firma a systémový integrátor. Jej zákazníci pôsobia predovšetkým v sektoroch telekomunikácií, energetiky, finančných služieb, priemyslu a verejnej správy. Spoločnosť vznikla v decembri 2002 spojením firiem Logica a CMG. LogicaCMG zamestnáva približne 21 tis. ľudí a má pobočky v 34 krajinách. Spoločnosť dosiahla vlani obrat na úrovni 1,658 mld. GBP a hospodárila so ziskom 111 mil. GBP.

Na Slovensku má LogicaCMG viac ako 100 zamestnancov. Organizačne patrí do stredoeurópskej skupiny LogicaCMG CEE, ktorá je dodávateľom IT služieb na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a Chorvátsku.


(1 EUR = 38,884 SKK)

(1 GBP = 56,107 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 836
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 090
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 610
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 120
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 160
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 097
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 612
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 427
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 316
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 191

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.