Bratislava/Praha 22. júla (TASR) - Za centrum informačných služieb v Prahe získal svetový líder na trhu expresnej prepravy a logistiky DHL jednu z troch tohtoročných Európskych investičných cien.
Cena je určená pre najlepšie zahraničné investície uplynulého roka v Európe a bola udelená na Svetovej investičnej konferencii vo francúzskej La Baule. Konferencia sa konala pod záštitou Európskej komisie. Oznámila to TASR Katarína Frčová zo spoločnosti DHL Expres (Slovakia), s. r. o., Bratislava.
"Sme radi za ocenenie našej investície v ČR," uviedol generálny riaditeľ DHL Express Europe Peter Kruse, ktorý cenu prijal. Investícia v hodnote pol miliardy EUR, čo je v prepočte asi 19,45 miliardy SKK, je najväčšou investíciou v oblasti služieb v Česku. Toto špičkové stredisko, povedal ďalej Kruse, posilní výkon DHL a spoločne s centrami v Scottsdale (USA) a Kuala Lumpure (Malajzia), poskytne dôležité a spoľahlivé operácie 24 hodín denne. DHL je zdrojom kvalitného a stáleho zamestnania a rovnako sa stáva dôležitým zdrojom sekundárnych investícií.
Pražské informačné centrum rozbehlo svoju prevádzku v júni 2004. V období medzi januárom 2004 a marcom 2005 prijalo viac ako 900 vysokokvalifikovaných IT profesionálov, zväčša Čechov. V rovnakom čase došlo v Prahe k inštalácii a konfigurácii viac ako 600 počítačových serverov, ktoré umožňujú prenos a spracovanie obchodných transakcií. Tieto sa pôvodne spracúvali vo Veľkej Británii a Švajčiarsku. Pražské informačné centrum je dosiaľ najväčšou investíciou DHL v ČR, v ktorej spoločnosť pôsobí už 17 rokov.
Skupina Deutsche Post World Net (DPWN), do ktorej patrí aj spoločnosť DHL, je globálnym lídrom na trhu logistiky. Jej dcérske spoločnosti Deutsche Post, DHL a Postbank ponúkajú zákaznícky orientované riešenia v oblasti manažmentu, prepravu tovaru a finančné služby. DPWN svoje medzinárodné know-how efektívne spája so znalosťou lokálnych trhov. Prvý raz sa DHL etablovala na Slovensku v roku 1986 prostredníctvom českého Čechofrachtu, neskôr sa transformovala na dcérsku spoločnosť.
Skupina je aj vedúcim poskytovateľom služieb dialog marketing vrátane outsourcingu pre segment poštových služieb. V roku 2004 dosiahla tržby 43 miliárd EUR, čo je v prepočte 1,6 bilióna Sk. Zamestnávala 380 000 pracovníkov vo viac ako 220 krajinách a teritóriách sveta.
(1 EUR = 38,899 SKK)