Hannover 17. júla (TASR) - Úplatkársky škandál, ktorý nedávno prepukol v nemeckej automobilke Volkswagen (VW), neustále zväčšuje neistotu zákazníkov najväčšieho európskeho výrobcu vozidiel.
Ako povedal šéf združenia predajcov Michael Lamlé, medzičasom sa začal prejavovať vplyv škandálu, zákazníci majú túto tému v pamäti. Predovšetkým veľkoodberatelia sa k prípadu vyjadrujú veľmi kriticky. Výsledky najnovšieho prieskumu odhalili, že podľa mnohých zákazníkov došlo k poškodeniu imidžu VW.
Norimberský ústav na výskum trhu PULS robil prieskum na vzorke 1 000 respondentov, ktorí plánujú kúpu auta. Až 71 % sa vyjadrilo, že imidž VW bol poškodený. Okolo 15 % vo všeobecnosti uviedlo, že po takom škandále neprichádza u nich kúpa poškodenej značky do úvahy. Ďalších 14 % kúpu auta zatiaľ odložilo.
Mnohí respondenti, ktorí uvažujú o kúpe auta značky VW, uviedli, že s nákupom ešte počkajú. "To by mohlo viesť v Nemecku v nadchádzajúcich týždňoch k výraznému poklesu tržieb," povedal šéf ústavu PULS Konrad Weáner. Zákazníci začali medzičasom výraznejšie reagovať na pozitívne alebo negatívne správy o manažmentoch firiem.
Nemecká prokuratúra vyšetruje obvinenie z úplatkárstva voči dvom bývalým výkonným predstaviteľom dcérskej automobilky Škoda. Jeden z nich údajne prijímal úplatky od výhradných predajcov. Súčasťou škandálu sú aj obvinenia, že manažéri VW realizovali v Indii, Angole a Českej republike prostredníctvom nastrčených spoločností obchody s materskou spoločnosťou.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.