Oppenheim 15. júla (TASR) - Export vína z Nemecka dosahuje predovšetkým vďaka dobrým obchodom s rizlingom úspech. V období od mája 2004 do apríla 2005 sa hodnota exportu vína zvýšila o 5,7 % na 445 miliónov EUR, v prepočte 17,7 miliardy SKK. Oznámil to dnes Nemecký vinársky inštitút (DWI) v Oppenheime. V rovnakom období sa v zahraničí predalo 2,6 milióna hektolitrov, čo bol nárast o 2,7 %. Zatiaľ čo odbyt v USA stúpol o viac ako 19 %, v Japonsku klesol o 21,7 %.
"Export vína zohráva stále dôležitejšiu úlohu," povedal obchodný riaditeľ DWI Armin Göring. Úspech v zahraničí sa prejavuje aj na obľúbenosti vína na nemeckom trhu. Dobré výsledky na americkom trhu vyvolávajú "oprávnenú nádej, že to bude príklad aj pre iné krajiny". Predovšetkým rizling sa v USA presadil ako najúspešnejší "ťahúň".
Najdôležitejším exportným trhom zostáva Veľká Británia s podielom 37,4 % na celkovom exporte, nasledovaná Holandskom so 14,8 % a USA s 8,1 %. Okrem Japonska zaznamenali od mája 2004 do apríla 2005 klesajúce čísla odbytu aj exportné trhy Švédsko o 2,4 % a Kanada o 3,2 %. Výrazne vzrástol export do Írska, a to o 18,8 %.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.
(1 EUR = 39,079 SKK)