BRUSEL 14. júla (SITA, Reuters) - Najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete InBev evidovala v prvom polroku 2005 nárast predaja piva o 5,5 % vďaka úspechu na trhu v Latinskej Amerike. Belgický pivovar InBev predal v prvom polroku celkom 89,1 mil. hektolitrov (hl) piva, kým analytici očakávali predaj na úrovni 91 mil. hl. Tieto údaje nezahŕňajú posledné akvizície spoločnosti InBev, avšak počítajú s výsledkami brazílskeho pivovaru AmBev, ktorý spoločnosť kúpila vlani. Celkový objem predaja, ktorý zahŕňa aj nealkoholické nápoje firmy AmBev, dosiahol v sledovanom období 104,2 mil. hl.
Najväčší 12,9-percentný nárast predaja piva zaznamenal InBev v Latinskej Amerike. Úspešná bola belgická firma aj v strednej a východnej Európe vrátane ruského a ukrajinského trhu, kde sa predaj piva zvýšil o 8,1 %. Najhoršie výsledky evidovala spoločnosť v západnej Európe, kde predaj piva klesol o 4,6 % a v severnej Amerike, kde sa predaj znížil o 2,2 %. "Napriek nepriaznivým obchodným podmienkam na niektorých trhoch, sú polročné výsledky v súlade s naším plánom stabilného objemu predaja a cieľovou úrovňou zisku pred započítaním úrokov, daní, odpisov a amortizácie (EBITDA)," uvádza sa v správe pivovaru InBev. Svoje predpovede na tento rok spoločnosť nezverejnila, do roka 2007 si však stanovila cieľ 30-percentnej marže EBITDA.