Bratislava 14. júla (TASR) - Spoločnosť Slovanet stiahne svoju reklamnú kampaň "Nepodporujte mafiu!", pre ktorú na ňu podal v stredu žalobu Slovak Telecom (ST).
Slovanet však považuje reakciu ST za neprimeranú a nie je si vedomý porušenia zákona. "V reklame sme použili, podobne ako náš konkurent, humorne ladenú komunikáciu postavenú na vtipných kontrastoch. Sme presvedčení, že každý Slovák ľahko porozumie. Avšak naše sily, ktoré by sme museli venovať na prípadný právny boj s takmer neobmedzenými možnosťami Slovak Telecomu, sú limitované, rozhodli sme sa preto napriek presvedčeniu o správnosti našich krokov napadnutú kampaň na vlastné náklady stiahnuť. K tomuto rozhodnutiu sme dospeli ešte predtým, ako sme sa z médií dozvedeli o tom, že náš konkurent na nás podal žalobu, naše stanovisko sa však nemení," oznámil generálny riaditeľ Slovanetu Peter Koždoň.
Slovanet odštartoval koncom minulého týždňa letnú kampaň "Nepodporujte mafiu!", ktorou propaguje svoj DSL produkt. ST ho, podľa Petry Vagaskej, napadol z dôvodu podobnosti kreslenej postavy použitej na banneroch s reklamou ST, v ktorej vystupujú herci napodobňujúci členov podsvetia. ST namieta, že Slovanet v kampani využíva motív "mafie", ktorý v humornom kontexte použil ST na propagáciu svojich služieb DSL a volacích kariet Global. Podľa hovorcu ST Radoslava Bielku nosným posolstvom kampane ST je slogan: "DSL internet poteší celú rodinu", vyjadrený na základe grotesknej metafory mafie ako symbolu úzkych príbuzenských zväzkov tak, ako je to aj v rodine, s patričným zveličením. "Ide o kreatívnu myšlienku pozitívneho využitia slova mafia, ktoré má inak v našej jazykovej oblasti prevažne pejoratívny význam," vysvetlil Bielka.
"Slovanet nechce zbytočne vyhrocovať nikam nevedúce spory. Telecomu navrhuje preniesť konkurenčný boj zo súdov smerom k štandardnému zápoleniu o čo najatraktívnejšie ponuky pre klientov," uvádza.
Slovak Telecom najskôr požiadal písomne spoločnosť Slovanet, aby do 8. júla svoju kampaň stiahla. Keďže tak neurobila, ST podal žalobu. Okrem nej podal na Slovanet aj podnet na arbitrážnu komisiu Rady pre reklamu, pretože je presvedčený, že kampaň Slovanetu porušuje aj niekoľko ustanovení Etického kódexu reklamy, platného na území Slovenskej republiky.