Bratislava a Viedeň by mohli byť spojené do roku 2012

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, ...

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, že do konca roka 2007 by malo byť ukončené diaľničné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska a do roku 2012 aj železničné spojenie," uviedol v stredu prezident Priemyselného združenia Niederösterreich Norbert Zimmermann. Dopravná infraštruktúra medzi mestami je podľa neho nedostatočná, pričom jej zlepšenie by mohlo výrazným spôsobom ovplyvniť vzájomné hospodárske a spoločenské vzťahy.

Financie na realizáciu projektov v rámci Twin City by mali pochádzať z viacerých zdrojov. "Železničné spojenie predpokladáme prioritne financovať systémom verejno-súkromného partnerstva (PPP)," zdôraznil Zimmermann. Získať peniaze na tieto projekty nie je pritom podľa rakúskej strany problém. "Tieto projekty sa vždy dajú financovať aj cez PPP, lebo poplatky za dopravné cesty prinášajú zisk," vysvetlil Kollárik. Na projekty Twin City by sa však mali využiť aj prostriedky zo štátnych rozpočtov oboch krajín či zdroje z Európskej únie. "V Bruseli v súčasnosti prezentujeme hlavne samotnú myšlienku projektu Twin City. Zatiaľ sme však úplné projekty so žiadosťou o financie nepredložili," doplnil Kollárik.

Podľa Zimmermanna je hanbou, že ešte 15 rokov po "revolúcii" neexistuje vhodné dopravné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska. "To, že mestá ešte stále nie sú prepojené diaľnicou, ovplyvnilo vo veľkej miere zdržanie na rakúskej strane," skonštatoval generálny riaditeľ a predstaviteľ spoločnosti Siemens v SR Peter Kollárik. V roku 2007 by však už mala byť dokončená diaľnica Kittsee-Parndorf.

Zrealizovať by sa mal aj projekt železničného spojenia miest a letísk, pričom podľa Zimmermana sa uvažuje aj o obnovení bývalej železnice medzi Bratislavou a Viedňou, ktorej trať je od roku 1945 medzi Wolfsthalom a Petržalkou prerušená. Vyhovujúce diaľničné a železničné spojenie je podľa Kollárika veľmi dôležité aj pre spoluprácu bratislavského a viedenského letiska. "Z dlhodobého časového horizontu vystupuje do popredia predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Čiernej nad Tisou, ktorá nadväzuje na Transsibírsku magistrálu, až po Bratislavu," povedal Kollárik. Podľa neho je to však otázka niekoľkých desiatok rokov. V rámci dopravnej infraštruktúry vyzdvihol aj úzku spoluprácu medzi prístavmi.

Projekt Twin City podľa Kollárika nezahŕňa len dopravnú infraštruktúru, ale aj projekty telekomunikačnej infraštruktúry a televízneho vysielania. Spolupráca miest by sa však podľa neho mala prejaviť aj v spoločenskej a kultúrnej oblasti, v dopravných systémoch miest či vo vzdelávaní, kde vyzdvihol hlavne výchovu učňov v automobilovom priemysle. Kooperácia medzi podnikmi na oboch stranách slovensko-rakúskej hranice je podľa Kollárika dobrá, aj keď slovenské firmy by mohli byť podľa neho aktívnejšie. "Podnikateľská sféra však predbehla politickú. K lepšej vzájomnej spolupráci však podnikom chýba dostatočná infraštruktúra a politická podpora na realizáciu uvedených projektov," zdôraznil Kollárik.

Priemyselná platforma projektu Twin City vznikla v máji minulého roka a združuje podniky a banky z Rakúska a Slovenska. Jej cieľom je urýchliť spoluprácu v rámci regiónu. Na rakúskej strane platforma združuje spoločnosť PORR AG, Siemens, Bank für Arbeit und Wirtschaft AG, HVB Bank a Flughafen Wien. Slovenské zastúpenie v platforme obhajujú Volkswagen Slovakia, Doprastav, PSA Peugeot Citroën Slovakia, Istrobanka a pozorovateľmi sú Istrochem a Slovnaft.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 121
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 003
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 141
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 309
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 926
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 257
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 067
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 598
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 797
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 644

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop