SME

Bratislava a Viedeň by mohli byť spojené do roku 2012

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, ...

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, že do konca roka 2007 by malo byť ukončené diaľničné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska a do roku 2012 aj železničné spojenie," uviedol v stredu prezident Priemyselného združenia Niederösterreich Norbert Zimmermann. Dopravná infraštruktúra medzi mestami je podľa neho nedostatočná, pričom jej zlepšenie by mohlo výrazným spôsobom ovplyvniť vzájomné hospodárske a spoločenské vzťahy.

SkryťVypnúť reklamu

Financie na realizáciu projektov v rámci Twin City by mali pochádzať z viacerých zdrojov. "Železničné spojenie predpokladáme prioritne financovať systémom verejno-súkromného partnerstva (PPP)," zdôraznil Zimmermann. Získať peniaze na tieto projekty nie je pritom podľa rakúskej strany problém. "Tieto projekty sa vždy dajú financovať aj cez PPP, lebo poplatky za dopravné cesty prinášajú zisk," vysvetlil Kollárik. Na projekty Twin City by sa však mali využiť aj prostriedky zo štátnych rozpočtov oboch krajín či zdroje z Európskej únie. "V Bruseli v súčasnosti prezentujeme hlavne samotnú myšlienku projektu Twin City. Zatiaľ sme však úplné projekty so žiadosťou o financie nepredložili," doplnil Kollárik.

Podľa Zimmermanna je hanbou, že ešte 15 rokov po "revolúcii" neexistuje vhodné dopravné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska. "To, že mestá ešte stále nie sú prepojené diaľnicou, ovplyvnilo vo veľkej miere zdržanie na rakúskej strane," skonštatoval generálny riaditeľ a predstaviteľ spoločnosti Siemens v SR Peter Kollárik. V roku 2007 by však už mala byť dokončená diaľnica Kittsee-Parndorf.

SkryťVypnúť reklamu

Zrealizovať by sa mal aj projekt železničného spojenia miest a letísk, pričom podľa Zimmermana sa uvažuje aj o obnovení bývalej železnice medzi Bratislavou a Viedňou, ktorej trať je od roku 1945 medzi Wolfsthalom a Petržalkou prerušená. Vyhovujúce diaľničné a železničné spojenie je podľa Kollárika veľmi dôležité aj pre spoluprácu bratislavského a viedenského letiska. "Z dlhodobého časového horizontu vystupuje do popredia predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Čiernej nad Tisou, ktorá nadväzuje na Transsibírsku magistrálu, až po Bratislavu," povedal Kollárik. Podľa neho je to však otázka niekoľkých desiatok rokov. V rámci dopravnej infraštruktúry vyzdvihol aj úzku spoluprácu medzi prístavmi.

Projekt Twin City podľa Kollárika nezahŕňa len dopravnú infraštruktúru, ale aj projekty telekomunikačnej infraštruktúry a televízneho vysielania. Spolupráca miest by sa však podľa neho mala prejaviť aj v spoločenskej a kultúrnej oblasti, v dopravných systémoch miest či vo vzdelávaní, kde vyzdvihol hlavne výchovu učňov v automobilovom priemysle. Kooperácia medzi podnikmi na oboch stranách slovensko-rakúskej hranice je podľa Kollárika dobrá, aj keď slovenské firmy by mohli byť podľa neho aktívnejšie. "Podnikateľská sféra však predbehla politickú. K lepšej vzájomnej spolupráci však podnikom chýba dostatočná infraštruktúra a politická podpora na realizáciu uvedených projektov," zdôraznil Kollárik.

SkryťVypnúť reklamu

Priemyselná platforma projektu Twin City vznikla v máji minulého roka a združuje podniky a banky z Rakúska a Slovenska. Jej cieľom je urýchliť spoluprácu v rámci regiónu. Na rakúskej strane platforma združuje spoločnosť PORR AG, Siemens, Bank für Arbeit und Wirtschaft AG, HVB Bank a Flughafen Wien. Slovenské zastúpenie v platforme obhajujú Volkswagen Slovakia, Doprastav, PSA Peugeot Citroën Slovakia, Istrobanka a pozorovateľmi sú Istrochem a Slovnaft.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 231
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 494
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 715
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 419
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 375
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 231
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 494
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 715
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 419
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 375
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu