Bratislava a Viedeň by mohli byť spojené do roku 2012

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, ...

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, že do konca roka 2007 by malo byť ukončené diaľničné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska a do roku 2012 aj železničné spojenie," uviedol v stredu prezident Priemyselného združenia Niederösterreich Norbert Zimmermann. Dopravná infraštruktúra medzi mestami je podľa neho nedostatočná, pričom jej zlepšenie by mohlo výrazným spôsobom ovplyvniť vzájomné hospodárske a spoločenské vzťahy.

Financie na realizáciu projektov v rámci Twin City by mali pochádzať z viacerých zdrojov. "Železničné spojenie predpokladáme prioritne financovať systémom verejno-súkromného partnerstva (PPP)," zdôraznil Zimmermann. Získať peniaze na tieto projekty nie je pritom podľa rakúskej strany problém. "Tieto projekty sa vždy dajú financovať aj cez PPP, lebo poplatky za dopravné cesty prinášajú zisk," vysvetlil Kollárik. Na projekty Twin City by sa však mali využiť aj prostriedky zo štátnych rozpočtov oboch krajín či zdroje z Európskej únie. "V Bruseli v súčasnosti prezentujeme hlavne samotnú myšlienku projektu Twin City. Zatiaľ sme však úplné projekty so žiadosťou o financie nepredložili," doplnil Kollárik.

Podľa Zimmermanna je hanbou, že ešte 15 rokov po "revolúcii" neexistuje vhodné dopravné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska. "To, že mestá ešte stále nie sú prepojené diaľnicou, ovplyvnilo vo veľkej miere zdržanie na rakúskej strane," skonštatoval generálny riaditeľ a predstaviteľ spoločnosti Siemens v SR Peter Kollárik. V roku 2007 by však už mala byť dokončená diaľnica Kittsee-Parndorf.

Zrealizovať by sa mal aj projekt železničného spojenia miest a letísk, pričom podľa Zimmermana sa uvažuje aj o obnovení bývalej železnice medzi Bratislavou a Viedňou, ktorej trať je od roku 1945 medzi Wolfsthalom a Petržalkou prerušená. Vyhovujúce diaľničné a železničné spojenie je podľa Kollárika veľmi dôležité aj pre spoluprácu bratislavského a viedenského letiska. "Z dlhodobého časového horizontu vystupuje do popredia predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Čiernej nad Tisou, ktorá nadväzuje na Transsibírsku magistrálu, až po Bratislavu," povedal Kollárik. Podľa neho je to však otázka niekoľkých desiatok rokov. V rámci dopravnej infraštruktúry vyzdvihol aj úzku spoluprácu medzi prístavmi.

Projekt Twin City podľa Kollárika nezahŕňa len dopravnú infraštruktúru, ale aj projekty telekomunikačnej infraštruktúry a televízneho vysielania. Spolupráca miest by sa však podľa neho mala prejaviť aj v spoločenskej a kultúrnej oblasti, v dopravných systémoch miest či vo vzdelávaní, kde vyzdvihol hlavne výchovu učňov v automobilovom priemysle. Kooperácia medzi podnikmi na oboch stranách slovensko-rakúskej hranice je podľa Kollárika dobrá, aj keď slovenské firmy by mohli byť podľa neho aktívnejšie. "Podnikateľská sféra však predbehla politickú. K lepšej vzájomnej spolupráci však podnikom chýba dostatočná infraštruktúra a politická podpora na realizáciu uvedených projektov," zdôraznil Kollárik.

Priemyselná platforma projektu Twin City vznikla v máji minulého roka a združuje podniky a banky z Rakúska a Slovenska. Jej cieľom je urýchliť spoluprácu v rámci regiónu. Na rakúskej strane platforma združuje spoločnosť PORR AG, Siemens, Bank für Arbeit und Wirtschaft AG, HVB Bank a Flughafen Wien. Slovenské zastúpenie v platforme obhajujú Volkswagen Slovakia, Doprastav, PSA Peugeot Citroën Slovakia, Istrobanka a pozorovateľmi sú Istrochem a Slovnaft.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 182
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 881
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 572
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 965
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 552
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 663
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 467
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 550
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 701
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 751

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

ŠPORT

Na Gire sa ukázali talenty i šprintér, ktorý bude trápiť Sagana

Momenty stého ročníka Giro d'Italia.

PLUS

Ako prežiť nápor terorizmu a fanatizmu

Kým panuje zmätok, je možné za teroristu označiť kohokoľvek.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.