SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Bratislava a Viedeň by mohli byť spojené do roku 2012

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, ...

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Cestné a železničné prepojenie Bratislavy a Viedne by sa mohlo podľa predstaviteľov Priemyselnej platformy projektu Twin City zrealizovať v rokoch 2007 až 2012. "Predpokladáme, že do konca roka 2007 by malo byť ukončené diaľničné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska a do roku 2012 aj železničné spojenie," uviedol v stredu prezident Priemyselného združenia Niederösterreich Norbert Zimmermann. Dopravná infraštruktúra medzi mestami je podľa neho nedostatočná, pričom jej zlepšenie by mohlo výrazným spôsobom ovplyvniť vzájomné hospodárske a spoločenské vzťahy.

Skryť Vypnúť reklamu

Financie na realizáciu projektov v rámci Twin City by mali pochádzať z viacerých zdrojov. "Železničné spojenie predpokladáme prioritne financovať systémom verejno-súkromného partnerstva (PPP)," zdôraznil Zimmermann. Získať peniaze na tieto projekty nie je pritom podľa rakúskej strany problém. "Tieto projekty sa vždy dajú financovať aj cez PPP, lebo poplatky za dopravné cesty prinášajú zisk," vysvetlil Kollárik. Na projekty Twin City by sa však mali využiť aj prostriedky zo štátnych rozpočtov oboch krajín či zdroje z Európskej únie. "V Bruseli v súčasnosti prezentujeme hlavne samotnú myšlienku projektu Twin City. Zatiaľ sme však úplné projekty so žiadosťou o financie nepredložili," doplnil Kollárik.

Podľa Zimmermanna je hanbou, že ešte 15 rokov po "revolúcii" neexistuje vhodné dopravné spojenie hlavných miest Slovenska a Rakúska. "To, že mestá ešte stále nie sú prepojené diaľnicou, ovplyvnilo vo veľkej miere zdržanie na rakúskej strane," skonštatoval generálny riaditeľ a predstaviteľ spoločnosti Siemens v SR Peter Kollárik. V roku 2007 by však už mala byť dokončená diaľnica Kittsee-Parndorf.

Skryť Vypnúť reklamu

Zrealizovať by sa mal aj projekt železničného spojenia miest a letísk, pričom podľa Zimmermana sa uvažuje aj o obnovení bývalej železnice medzi Bratislavou a Viedňou, ktorej trať je od roku 1945 medzi Wolfsthalom a Petržalkou prerušená. Vyhovujúce diaľničné a železničné spojenie je podľa Kollárika veľmi dôležité aj pre spoluprácu bratislavského a viedenského letiska. "Z dlhodobého časového horizontu vystupuje do popredia predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Čiernej nad Tisou, ktorá nadväzuje na Transsibírsku magistrálu, až po Bratislavu," povedal Kollárik. Podľa neho je to však otázka niekoľkých desiatok rokov. V rámci dopravnej infraštruktúry vyzdvihol aj úzku spoluprácu medzi prístavmi.

Projekt Twin City podľa Kollárika nezahŕňa len dopravnú infraštruktúru, ale aj projekty telekomunikačnej infraštruktúry a televízneho vysielania. Spolupráca miest by sa však podľa neho mala prejaviť aj v spoločenskej a kultúrnej oblasti, v dopravných systémoch miest či vo vzdelávaní, kde vyzdvihol hlavne výchovu učňov v automobilovom priemysle. Kooperácia medzi podnikmi na oboch stranách slovensko-rakúskej hranice je podľa Kollárika dobrá, aj keď slovenské firmy by mohli byť podľa neho aktívnejšie. "Podnikateľská sféra však predbehla politickú. K lepšej vzájomnej spolupráci však podnikom chýba dostatočná infraštruktúra a politická podpora na realizáciu uvedených projektov," zdôraznil Kollárik.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemyselná platforma projektu Twin City vznikla v máji minulého roka a združuje podniky a banky z Rakúska a Slovenska. Jej cieľom je urýchliť spoluprácu v rámci regiónu. Na rakúskej strane platforma združuje spoločnosť PORR AG, Siemens, Bank für Arbeit und Wirtschaft AG, HVB Bank a Flughafen Wien. Slovenské zastúpenie v platforme obhajujú Volkswagen Slovakia, Doprastav, PSA Peugeot Citroën Slovakia, Istrobanka a pozorovateľmi sú Istrochem a Slovnaft.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 287
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 305
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 545
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 128
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 020
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 607
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 954
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 694
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 647
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 556
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Marček si odpykáva 25 rokov.

11 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

9 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

14 h